طنین کلام وحی در آستان هشتمین خورشید/ اینجا دل‌ها، همه سیراب می‌شوند
کد خبر: 3316260
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

طنین کلام وحی در آستان هشتمین خورشید/ اینجا دل‌ها، همه سیراب می‌شوند

گروه فعالیت های قرآنی: همزمان با ماه میهمانی خدا، کلام وحی در آستان هشتمین خورشید طنین‌انداز شده و دل‌های همه زائران و مجاوران رضوی از فیض کلام وحی سیراب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با ماه مبارک رمضان، دارالقرآن حرم مطهر رضوی همچون سال های گذشته برنامه‎های متعدد قرآنی را برای زائران و مجاوران تدارک دیده است. 

تشکیل محافل انس با قرآن در جوار عترت، نشست‌های تلاوت، تدبر و تفسیر قرآن، شرکت در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت، برگزاری کارگاه‌های تفسیر و حدیث، کلاس‌های آموزشی قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن و انتشار کتاب و جزوات آموزشی قرآن و حدیث از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام ماه مبارک رمضان به شمار می‎رود.

برگزاری روزانه 12 محفل انس با قرآن

براساس این گزارش روزانه بیش از 12 برنامه ترتیل خوانی و محفل انس با قرآن در حرم رضوی اجرا می‎شود که این برنامه‌ها با عنوان «نوای قدسی» در صحن‌های رضوان، هدایت، آزادی، غدیر، رواق‌های دارالقرآن الکریم، دارالهدایه، امام خمینی(ره)، غدیر، دارالرحمه، کوثر و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خواهد بود.

قرائت قاریان بین المللی در ایام ماه مبارک رمضان

برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی را قاریان و حافظان برجسته کشور و بین‌المللی قرآن کریم از جمله محسن حاجی حسنی کارگر، مهدی حسنی، جواد پناهی، حمید رضا عباسی، رضا عابدین زاده، سید جواد حسینی و ... اجرا می‎کنند.

زمان برگزاری برنامه‌های قرآنی رواق غدیر بعد از نماز صبح، صحن آزادی نیم ساعت بعد از نماز صبح، صحن غدیر از ساعت 18:15 دقیقه، دارالرحمه ساعت 9 صبح ویژه زائران غیر ایرانی، دارالقرآن ساعت 9/30 ویژه خواهران، دارالهدایه ساعت 10 صبح ویژه نونهالان، رواق بزرگ امام خمینی(ره) ساعت 10/30، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بعد از نماز ظهر، صحن هدایت ویژه برادران قبل از افطار ساعت 19 و صحن رضوان نیز ویژه بانوان بعد از افطار است.

برپایی 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن کریم

برپایی 30 محفل انس با قرآن ویژه بانوان در دارالقرآن الکریم و برگزاری 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن با عنوان «در پیشگاه قرآن»، برگزاری جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم در 10 مسجد وابسته آستان قدس رضوی و سطح شهر و مشارکت در برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری از دیگر برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در ماه رمضان به شمار می‌رود.

در این نشست‌ها تدبر در آیات منتخب از هر جزء که همان روز تلاوت شده با محوریت بیانات مقام معظم رهبری همچون ویژگی مومنین، آرامش، مودت و محبت اهل بیت(ع)، تدبر در سیره امام حسن(ع) با الگوگیری از سیره حضرت در انفاق و کمک به مستمندان همچنین تدبر در سیره امام علی(ع) و مسئولیت شیعیان در برابر این امام بزرگوار با حضور اساتید برجسته همچون حجج اسلام یحیی‌زاده، تولایی، صفاجو، مهریزیان و علمی تبیین می‌شود.

 همچنین همه روزه نشست‌های قرآنی ویژه تفسیر جزء 30 قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء در طول ماه مبارک رمضان در دارالقرآن
در کنار برگزاری جلسه «آموزشی قرائت» و «در پیشگاه قرآن(حلقه قرائت)» روز‌های زوج از ساعت 22 الی 23 برای زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) در صحن دارالقرآن برگزار می شود.

برگزاری جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان

بر اساس این گزارش در این ایام مسابقات و جنگ‌های قرآن ویژه کودکان و نوجوانان هر پنج شنبه‌ بعد از نماز مغرب و عشا و جمعه‌ها از ساعت 17 الی 19 در دارالقرآن الکریم اجرا می شود.

برگزاری جلسات آموزشی قرائت هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء توسط اساتید برجسته همچون سادات فاطمی، کاشفی، پناهی و ... در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های این آستان در ماه رمضان به شمار می‌رود.

برگزاری باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام

امسال نیز مانند سالهای گذشته باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در صحن جامع رضوی و کلیه اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار خواهد ‌شد.

تلاوت سوره‌های مبارکه دخان، روم و عنکبوت توسط مرتلان و قاریان ممتاز بین‌المللی از برنامه‌های اجرا شده در این شب خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر در این شب در حرم رضوی حضور یابند.

captcha