دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد آغاز می‌شود
کد خبر: 3322311
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
۱۳ تیرماه؛

دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد، روزهای ۱۳ تا ۱۶ تیرماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا می‌شود.

علی قنبری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد از لحاظ کیفی و محتوایی متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد، روزهای 13 تا 16 تیرماه مصادف با 17 تا 20 ماه مبارک رمضان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 12 غرفه با موضوعات آموزش قرآن، حجاب و عفاف، هنرهای دستی، هنرهای تجسمی، کودک و نوجوان و کتاب و نرم‌افزار برپا می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، موسسات قرآنی و ادارات و نهادهای فرهنگی مذهبی شهرستان گناباد در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مسئول ستاد برگزاری دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد به همکاری دو شهرستان تربت‌حیدریه و کاشمر در برگزاری این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: غرفه راه رستگاری به همت کانون فرهنگی ـ هنری شهداء کاشمر در این نمایشگاه برپا می‌شود که در این غرفه، زندگی حضرت علی(ع) از تولد تا شهادت به صورت تجسمی تصویرسازی شده است.

قنبری ادامه داد: یکی دیگر از جاذبه‌های نمایشگاه امسال که در راستای ایجاد تنوع و کیفیت‌بخشی اجرا خواهد شد، برپایی غرفه‌ نمایش مضامین قرآنی به صورت نقاشی است که توسط گروه هنری زلال نور تربت حیدریه برپا می‌شود.

وی ابراز کرد: شب شعر قرآنی و مناجات‌خوانی، شب فیلم قرآنی، اجرای نمایش تعزیه در دامن محراب و برپایی محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در مدت چهار شب برگزاری این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد، برگزاری مسابقه و داستان سرایی از قصص‌قرآنی را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان و اظهار امیدواری کرد که استقبال مردم از این نمایشگاه، زمینه ترویج فرهنگ قرآنی، ارائه الگوهای رفتاری دینی و قرآنی و تقویت فعالیت‌های قرآنی در جهت انس بیشتر با کلام وحی و سیره معصومین(ع) را فراهم کند.

قنبری یادآور شد: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 8 تا 10 و شب‌ها از ساعت 21 تا 23 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود.

captcha