دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد پایان یافت
کد خبر: 3326806
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
با تجلیل از دست‌اندرکاران؛

دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد شب گذشته با تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد، شامگاه 20 تیرماه، با حضور معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امام جمعه، فرماندار، مدیران و قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی، علاقه‌مندان قرآنی و جمعی از مسئولان شهرستان گناباد در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

علی قنبری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در این مراسم ضمن قدردانی از همه نهادهای اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه گفت: خوشبختانه در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد شاهد استقبال بهتر مردم بودیم که با توجه به این امر، زمان برگزاری این نمایشگاه را تمدید کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با اشاره به نقش اثرگذار قرآن در ایجاد یک زندگی سعادتمندانه اظهار امیدواری کرد که با ترویج فرهنگ دینی و معارف قرآنی، شاهد تعالی و حرکت سریع‌تر جامعه به سمت صراط مستقیم باشیم.

وی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان گناباد از روز شنبه، 13 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در این نمایشگاه 16 غرفه با موضوعات آموزش قرآن، حجاب و عفاف، هنرهای دستی، هنرهای تجسمی، کودک و نوجوان و کتاب و نرم‌افزار، دستاورهای شهرستان در حوزه قرآن، تجسم آیات ولایت، راه رستگاری و ولادت تا شهادت امام علی(ع) برپا شده بود.

قنبری با اشاره به فعالیت هشت روزه این نمایشگاه ابراز کرد: تصویرسازی زندگی حضرت علی(ع) از تولد تا شهادت به صورت تجسمی و نمایش مضامین قرآنی به صورت نقاشی از جمله جاذبه‌های نمایشگاه امسال بود که افزایش کیفی و محتوایی این دوره از نمایشگاه قرآن را در پی داشت.

وی عنوان کرد: شب شعر قرآنی و مناجات‌خوانی، شب فیلم قرآنی، اجرای نمایش تعزیه در دامن محراب و برپایی محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود که در شب‌های برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از غرفه‌ها و نهادهای اجرایی که در برپایی این نمایشگاه همکاری کرده بودند، با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود؛ قرائت قرآن توسط رضا نیک‌روش از قاریان ممتاز شهرستان، قرائت یک قطعه شعر برگرفته از ترجمه منظوم سوره شمس توسط استاد ذبیح‌الله صابری از شعرای بومی و اجرای تواشیح قرآنی توسط قرآن‌آموزان یکی از مؤسسه‌های قرآنی شهرستان از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه این نمایشگاه بود.

captcha