مدیریت مرکز دارالقرآن استان به‌دست جامعه قرآنی خوزستان باشد
کد خبر: 3328401
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
مدیر تبلیغات اسلامی خوزستان:

مدیریت مرکز دارالقرآن استان به‌دست جامعه قرآنی خوزستان باشد

گروه فعالیت​های قرآنی: حجت​الاسلام بلک گفت: سعی برآن است که با راه​اندازی مرکز دارالقرآن خوزستان چتری ایجاد شده و از سوی جامعه قرآنی استان مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت​الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در مراسم بازدید استاندار خوزستان از پروژه مجتمع دارالقرآن استان که امروز، 24 تیرماه در این مرکز قرآنی برگزار شد، با بیان اینکه زمان بازدید از این پروژه بنا به پیشنهاد استاندار خوزستان تعیین شد، اظهار کرد: اداره​کل تبلیغات اسلامی در سطح استان تلاش کرده که مجموعه​های فرهنگی خود را توسعه دهند.

بلک ادامه داد: 150 خانه عالم روستایی با حضور طلاب با هدف تبلیغ مسائل دینی، وجود 13 مرکز دبیرستانی علوم و معارف اسلامی، 180 هزار روز تبلیغ توسط مبلّغان در روستاها، شناسایی 10 هزار و 50 هیئت مذهبی، شناسایی و تربیت 4 هزار مداح، ثبت 200 مؤسسه و مرکز قرآنی و ایجاد یکصد خانه قرآن روستایی و برگزاری دوره​های مستقل تربیت مدرس با ظرفیت 60 مدرس از جمله اقدامات این اداره​کل بوده است؛ در زمینه پرورش داوران و نیروهای متخصص نیز باید اقدامات مناسب صورت گیرد تا در این زمینه حقوق استان محفوظ بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان پیرامون ساخت بنای دارالقرآن گفت: هیچ مطالبه رسمی و اداری درباره این بنا از ما نشده و البته امکاناتی نیز برای آن نبوده است ساخت این دارالقرآن با اعتبار اولیه 10 میلیون تومان آغاز شد. به دلیل آن که زبان عرب و عشق به قرآن کریم در خوزستان وجود دارد  و ولایت در کشور از این استان آغاز شده است این اقدام صورت می​گیرد.

وی به برگزاری نشستی با فعالان قرآنی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آن نشست این سرمایه​های استانی بسیار ملول بوده​اند و از آن به بعد برآن شدیم تا این پروژه به پایان رسد. قصد آن است تا از این طریق چتری ایجاد شود و توسط جامعه قرآنی استان مدیریت و به محل رشد و شکوفایی تبدیل شود. ما به دنبال آن نیستیم که در این مرکز دوره​های آموزشی برگزار کنیم بلکه باید مدیریت قرآنی در استان به گونه​ای پیش رود که این امر فراگیر شود.

بلک تصریح کرد: امید است بتوانیم به صورت حلقه​وار کمبودها در زمینه قرآنی برطرف کنیم و دشمن از نبود بهره​مندی مردم به گونه​ای که شایسته است، سوءاستفاده می​کند. سعی برآن است این مرکز در رشته​های صوت و ترتیل، حفظ و تفسیر معارف اشاعه خدمت کند. استان خوزستان دارای ظرفیت راه اندازی و اداره مرکز قرآنی منطقه‌ای در کشور و ارائه خدمات قرآنی به کشورهای همسایه را دارا است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد با اهتمام استاندار خوزستان به موضوعات قرآنی این امر به پایان برسد، پیرامون ساختمان دارالقرآن عنوان کرد: این ساختمان در پنج طبقه طراحی شده که از یکی از طبقات آن به عنوان سالن اجتماعات به متراژ 350 متر استفاده خواهد شد. مقرر شده که بخش اداری این مرکز در یک طبقه به صورت پاتریشن‌بندی ساخته شود و بقیه طبقات در قالب کتابخانه، محافل کارشناسی و مجموعه‌های مورد نیازاستفاده شود.

یادآور می‌شود، فاطمه حقیقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان خوزستان در این جلسه به ارائه گزارش از فعالیت‌های موسسات قرآنی خوزستان پرداخت.

captcha