۷۵ برنامه شاخص فرهنگی، هنری در گناباد اجرا می‌شود
کد خبر: 3342878
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
همزمان با دهه کرامت؛

۷۵ برنامه شاخص فرهنگی، هنری در گناباد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: همزمان با دهه کرامت، بیش از ۷۵ برنامه شاخص فرهنگی، هنری با رویکرد ترویج فرهنگ رضوی در شهرستان گناباد اجرا می‌شود.

علی قنبری، دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت شهرستان گناباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با دهه کرامت، بیش از ۷۵ برنامه شاخص فرهنگی ـ هنری با رویکرد ترویج فرهنگ رضوی در شهرستان گناباد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت از 25 مرداماه، سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا چهارم شهریورماه، سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کمیته‌های فرهنگی و هنری، کودک و نوجوان، روستایی، ورزش و جوانان، اصناف، تبلیغات و استقبال از جشن‌های دهه کرامت، مساجد، بقاع متبرکه، روابط عمومی و فضای مجازی از جمله کمیته‌هایی است که برای برگزاری هرچه بهتر مراسم گرامیداشت دهه کرامت تشکیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد به برنامه‌های اجرایی دهه کرامت در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید نونهالان از بقاع متبرکه، جشنواره شعر رضوی، نمایشگاه تجسمی رضوی، نمایشگاه عکس رضوی، جشنواره فرهنگی هنری خواهر خورشید، تقدیر از دختران روستایی نمونه، اجرای بازی‌های بومی محلی در پارک های سطح شهر، برگزاری جشن بانوی عفیف، سرور رئوف و برگزاری مراسم جشن در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان گناباد است.

قنبری با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی و رضوی در دهه کرامت بیان کرد: در این دهه باید با تبیین درست شخصیت و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در جهت ترویج ارزش‌های دینی و سیره عملی معصومین گام برداریم.

وی دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و اظهار کرد: این محبت و وفا بود که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار کرد و غربت، بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

captcha