نگاه ویژه استاندار خوزستان در تکمیل دارالقرآن اهواز/ موانع ساخت دارالقرآن کارون برطرف شود
کد خبر: 3343123
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

نگاه ویژه استاندار خوزستان در تکمیل دارالقرآن اهواز/ موانع ساخت دارالقرآن کارون برطرف شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر نگاه ویژه استاندار خوزستان و وقت کاملی که به این موضوع اختصاص داد، بر برطرف شدن موانع ساخت پروژه دارالقرآن شهرستان کارون تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه در استان تلاش شده چند مرکز به عنوان دارالقرآن فعالیت‌هایی داشته باشند، گفت: بحمدالله در شیبان این کار انجام شده و پیگری برای فراهم ساختن مقدمات کار در حال انجام است. در منطقه عین دو نیز ظرفیت‌های قرآنی خوبی وجود دارد، فضاهای موردنیاز در این مناطق تأمین شده و به زودی باید به فعالیت برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین در خصوص دارالقرآن​های مناطق شیبان و عین دو گفت: برای اینکه زمان اجرای کار در این مناطق کوتاه شود و دارالقرآن​ها سریع‌تر به استفاده برسد، اقدام به خرید اماکن کردیم تا نیاز به زمان احداث و ساخت و ساز نباشد. در اعتبارات 94 باید بودجه​ای برای تأمین تجهیزات موردنیاز در نظر گرفته شود که این مراکز با ظرفیت لازم بتوانند کار خود را شروع کنند. پیش‌بینی می‌شود در ایام دهه ولایت بتوانیم از این مراکز بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد: درباره دارالقرآن مرکز استان نیز با توجه به نگاه ویژه استاندار خوزستان و وقت کاملی که به این موضوع اختصاص داد، راهکارهایی برای مسائل و مشکلات پروژه دستور داده شد و کار در مسیر خوبی قرار گرفت. بخش ساختمانی این دارالقرآن هم اکنون به مرحله قابل بهره‌برداری رسیده است ولی در بخش تجهیزات محدودیت وجود داشت که با دستور استاندار این مسأله به طور کامل برطرف خواهد شد. نیازهای پروژه با یک کار کارشناسی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفته و امید داریم در اولین گام که اعتبارات استان اعلام شود شاهد تأمین بودجه این پروژه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در شهرستان کارون، پروژه دارالقرآن پیشنهاد شده است، گفت: دو سال است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتباری را به این پروژه اختصاص داده و مقدمات کار فراهم شده است. متأسفانه مشکلی که در این پروژه با آن مواجه هستیم مخالفت‌های غیرقانونی در اجرای این پروژه است و دو سال متوالی است که اعتبار این پروژه دچار مشکل می‌شود.

بلک با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای اجرای پروژه در حال انجام است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان مصر است این اتفاق خوب در شهرستان کارون محقق شود چون اساتید بسیار خوب و فعالیت‌های بسیار مناسبی توسط مجموعه‌های قرآنی در این شهرستان وجود دارد؛ به گونه​ای که برای خود فضای قرآنی مستقلی نیاز دارد.

 تصریح کرد: برای این بخش پیش‌بینی اعتبار، تهیه نقشه و تعیین پیمانکار صورت گرفته ولی به صورت غیر قانونی مانع برای اجرای پروژه هست و این نگرانی وجود دارد که اگر اعتبار پروژه مجدداً بازگشت بخورد، با مشکل جدی مواجه شویم. انتظار ما از مسئولان شهرستان به ویژه مسئولان فرهنگی این است که در سرمایه‌گذاری فرهنگی شهرستان کمک کنند و این اتفاق خوبی نیست که دستگاه‌ها مصمم به انجام خدمات قرآنی و فرهنگی باشند اما عواملی در منطقه از ورود این خدمات به آن منطقه جلوگیری کنند. البته زمینی که به این پروژه اختصاص داده شده مراحل قانونی خود را طی کرده و مصوب شده اما هنوز ممانعت‌هایی در این زمینه هست.

بلک با بیان اینکه نقطه‌یابی فضایی فرهنگی مختصات خود را دارد، بیان کرد: در شهرستان کارون محدودیت زیادی در مورد زمین‌های قابل تملک وجود دارد؛ از این رو در مورد پیدا کردن زمین مناسب محدودیت وجود دارد. از طرفی این پروژه باید در نقطه‌ای اجرا شود که قابل دسترسی برای مردم باشد؛ چون فعالیت‌های فرهنگی باید در کنار مردم باشد و امکان حضور جوانان، نوجوانان، آقایان و بانوان در برنامه‌ها باشد.

captcha