برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۷۹ کشور/ راه‌اندازی مجمع خادمین رضوی در حاشیه جشنواره
کد خبر: 3345766
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
ابراهیمی‌ترکمان در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۷۹ کشور/ راه‌اندازی مجمع خادمین رضوی در حاشیه جشنواره

گروه اندیشه: رییس ستاد بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) با اعلام این که بخش بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است، گفت: امسال این جشنواره به همت ۲۰۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ۷۹ کشور جهان با شعار «عقلانیت و گفتگو» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری ستاد بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)، با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس ستاد بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.
در این نشست که با حضور اهالی رسانه برگزار شد، ابراهیمی ترکمان با اشاره به تجربه 7 ساله این سازمان در برگزاری بخش بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) گفت: امسال نیز برگزاری بخش بین‌المللی جشنواره امام رضا(ع) بر عهده این سازمان است که از 31 مرداد با همکاری مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در 40 کشور بر عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و در 39 کشور دیگر بر عهده سایر نهادها است.
وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع جهانی خادمین فرهنگ رضوی با دعوت از تمام خادمین منتخب ادوار گذشته جشنواره، گفت: مجمع بانوان خادم رضوی نیز در حاشیه برگزاری جشنواره راه‌اندازی می‌شود.
ابوذر ابراهیمی ترکمان در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد و ترکیب میهمانان خارجی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: 40 میهمان از 15 کشور منطقه و جهان در قالب شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی را میزبانی خواهیم کرد که آنان ضمن حضور در جشنواره و ارائه آثار، ضمن بازدید از اماکن مقدس با تعدادی از علما و اندیشمندان کشورمان نیز دیدار می کنند؛ که امیدواریم این برنامه‌ها زمینه تحکیم بیش از پیش روابط آنان با مجمع خادمین رضوی را فراهم آورد.
وی گفت: پروفسور ویکتور الکک، مدیر مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه «روح القدس» لبنان به دلیل سرودن قصیده ای در مدح امام رضا(ع)، و شیخ زاک زاکی، رهبر شیعیان نیجریه که در روز قدس سال گذشته سه فرزندشان در این کشور به شهادت رسیدند، دو تن از میهمانان ویژه این جشنواره‌اند که از آنان تجلیل خواهد شد.
ابراهیمی ترکمان  گفت: آیت الله آصفی نیز از شخصیت‌های مد نظر برای تجلیل در این جشنواره بودند که متاسفانه چندی پیش فوت کردند.
وی در خصوص سایر برنامه‌های جشنواره نیز گفت: نمایشگاه‌های کتاب و پوستر از جمله  رونمایی از 6 کتاب، پخش 20 مستند، پخش سرود و نماهنگ‌ و برگزاری نمایشگاه عکس رضوی از دیگر برنامه‌های بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) است.
وی افزود: یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ترویج فرهنگ رضوی است که در این راستا احادیث، روایات و زندگینامه امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و کتاب «امام مهربانی» نیز توسط انتشارات الهدی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده است که در این ایام رونمایی خواهد شد.
رییس ستاد بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر ملاک انتخاب خادم رضوی نیز گفت: خادمان از بین افرادی انتخاب می‌شوند که اثری در یکی از زمینه‌های شعر،کتاب، مقاله، عکس و نقاشی داشته باشند و یا در ایجاد موسسات با هدف شناساندن فرهنگ رضوی و شخصیت و حضرت رضا(ع) کوشا بوده و فعالیت کرده‌اند.
وی با اشاره به ساخت فیلمهای سینمایی و مستند با موضوع امام رضا(ع) سالیان گذشته گفت: دو شبکه آی فیلم و سحر دوبله و زیر نویس این آثار را انجام داده‌اند که این آثار برای پخش و نمایش در ایام جشنواره به کشورهای خارجی فرستاده شده  است .
وی در پایان گفت: مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از ساعت 9 شنبه 31 مرداد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار خواهد کرد و از اساسنامه آن رو نمایی خواهد شد.

captcha