راه امام خمینی(ره) راه استقلال و پیشرفت ملت ایران است
کد خبر: 3352946
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
رضایی:

راه امام خمینی(ره) راه استقلال و پیشرفت ملت ایران است

گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شهدا را پرچم‌داران راه امام(ره)دانست و گفت: راه امام نه راه اسلام آمریکایی است و نه راه آخوندهای درباری بلکه راه امام، راه اسلام ناب محمدی و راه استقلال و پیشرفت ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارم شهریورماه در یادواره شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور«مهندس غلامعلی نیکخواه بروجنی»، 21هزار شهید کارمند کشور و 472 شهید شهرستان بروجن ضمن تبریک میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) و فرا رسیدن هفته دولت به تشریح جایگاه شهادت پرداخت.

وی با اشاره به شاخصه‎های شهید نیکخواه، اظهارکرد: شهید غلامعلی نیکخواه فردی مستعد، جهان دیده و تخصیل کرده بود که خود را فدای ایران کرد تا به باورها و اعتقادات راسخ خود دست پیدا کند.

رضایی افزود: در بخشی از وصیت‎نامه این شهید بزرگوار آمده است: نگذارید جوانان ایران از انقلابی که دارند فاصله بگیرند، چون باید با این روح بزرگ شوند تا بتوانند ایرانی جدید را پایه‎گذاری کنند.

وی در ادامه شهدا را پرچم‌داران و پیشگامان راهی که حضرت امام خمینی(ره) پیش‎روی مردم ایران گذاشت، دانست و افزود: شهدا با پرچم«هیهات من الذلة» پیشگام راه امام راحل شدند و از موانع عظیم، ملت ایران را عبور دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رژیم استبدادی شاه را نخستین مانع عنوان کرد و گفت: وجود نا امنی در ایران، کودتا و جنگ دیگر موانع بر سر راه ملت ایران بودند که شهدا با پیشگامی این موانع را از میان برداشتند.

وی با بیان اینکه راه امام نه راه روشن فکران غرب زده و نه راه مرتجعین بی‎درد است، تصریح کرد: راه امام نه راه اسلام آمریکایی است و نه راه آخوندهای درباری بلکه راه امام، راه اسلام ناب محمدی و راه استقلال و پیشرفت ملت ایران است.

رضایی ادامه داد: این راه، مسیر آسان و همواری نبود، این راه چه در داخل و چه در خارج دشمنان بسیاری داشته و دارد که گروه اول غرب زده‏ها و لیبرال‎ها و گروه دوم مرتجعین و واپس‎گراها هستند که متاسفانه این دو گروه با رقابت با نیروهای انقلاب، رهبری و شهدا سبب عدم پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی رقابت صحیح و جوانمردانه این دو گروه با نظام اسلامی ایران را خواستار شد و گفت: از اوایل انقلاب حداقل 10 فتنه در داخل کشور ترتیب داده شده که آخرین آنها فتنه 88 بود.

به گفته وی، دشمنان زمانی با دو قطبی کردن جامعه و زمانی دیگر با ایجاد تفرقه و فریب‎کاری سعی بر خارج کردن مردم از راه امام و شهدا و دست برداشتن از دشمنی با استکبار، دارد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد تردید و شک در جامعه را بزرگترین آسیب فعالیت این گروه‏ها دانست و اظهارکرد: تردید در اقتصاد، سرمایه‎گذاری، تولید علم و تولید فناوری از عواملی است که مانع استقلال ملت ایران می‏شود و شهید غلامعلی نیکخواه الگوی راه امام(ره) و نمونه مبارز با این گروه‎ها است.

به گزارش ایکنا، شهید مهندس «غلامعلی نیکخواه» در سال 1328 در شهر «بروجن» یکی ازشهرهای استان «چهارمحال وبختیاری»دیده به جهان گشود. پس از دوسال او پدر خود را که شخصی متدین و مسلمان و متعهد بود، از دست داد. دوران تحصیلات خود را در «بروجن» آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 وارد انستیتوی «صنایع شیمیایی» در «تهران» شد.

پس از گذراندن یک دوره دوساله به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمت در سازمان «آب و فاضلاب» استان «اصفهان» مشغول خدمت شد. چون علاقه وافری در امر تحصیل داشتند کار را رها کرده و برای ادامه تحصیلات به «آمریکا » عزیمت کرد.

چون تربیت‌یافته خانواده‌ مذهبی بود در مدت اقامت در «آمریکا» فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم «آمریکا» و «کانادا» داشت و در برگزاری جلسات سخنرانی و راه‌پیمائی‌های علیه رژیم نقش مؤثری داشت.

او در آمریکا دست از مبارزه با رژیم بر نداشت و بیشتر وقت خود را برای تکثیر و نشر سخنان امام‌ خمینی(ره) صرف می‌کرد. در سال 1358 پس از اخذ دوره مهندسی راه و ساختمان به وطن اسلامی خویش بازگشت و پس از ورود به ایران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامی در جهادسازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد. پس از آن مسئول دفتر عمران امام و سپس فرماندار شهرستان بروجن شد.

با توجه به شناختی که مسئولان امر در مدت خدمت از نامبرده بدست آورده بودند به علت نیاز به افراد متعهد در منطقه کردستان؛ پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی را پذیرفت و بنا به مسئولیت اسلامی خویش به آن منطقه مهاجرت کرد و پس از مدت نزدیک به یک‌سال خدمت صادقانه در 12 بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال 1361 بدست منافقان کوردل و مزدور آمریکایی در بین راه «تکاب» به «مهاباد» در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 

captcha