حاشیه‌هایی از اکران «محمد رسول الله(ص)» در مشهد/ فروش ۱۴ میلیونی در روز اول
کد خبر: 3353212
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

حاشیه‌هایی از اکران «محمد رسول الله(ص)» در مشهد/ فروش ۱۴ میلیونی در روز اول

گروه هنر: اولین سانس فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در حالی در پردیس سینمایی هویزه مشهد، مدرن‌ترین سینمای کشور روی پرده رفت که بلیت‌ها از ساعت‌ها قبل از شروع فیلم به فروش رسیده بود و آمار فروش آن در اولین روزی که در مشهد روی پرده رفت به ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین سانس فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در پردیس سینمایی هویزه مشهد، مدرن‌ترین سینمای کشور در حالی روی پرده رفت که بلیت‌ها از ساعت ها قبل از شروع فیلم به فروش رسیده بود و آمار فروش آن در اولین روزی که روی پرده رفت به 13 میلیون و 850 هزار رسید.

مردم از همه اقشار و با هر سلیقه و اعتقادی قبل از شروع این فیلم در مقابل ورودی اصلی پردیس هویزه تجمع کرده بودند و ظرفیت سالن یک پردیس هویزه که بزرگترین سالن آن بود تکمیل شده بود. حال تماشا کنندگان این فیلم اما متفاوت بود با فیلم های دیگر؛ هرچند لحظه با دیدن لحظاتی ناب از زندگی پر از مهر مهربان ترین و کامل ترین انسان، قلب ها به تپش می افتاد و می شد اشک روی گونه ها را با نوری که از پرده نمایش روی چهره ها می افتاد ببینی..

لحظاتی از شفای حلیمه به دست کودکی به نام محمد، تبدیل شدن بوته خار به شکوفه های قاصدک پس از دست به دامان شدن محمد(ص)، نمایش قدرت خدا و اعتماد عبدالمطلب به قدرت لایزال او و نمایش لحظاتی ویژه از شکست سپاه ابرهه با پرندگان سفیر خدا، برابری ثروتمندان و بردگان و رسیدگی پیامبر(ص) خدا به آنها، تجلی عشق مادری بی نظیر به فرزند دلبندش و درد فراق این کودک آسمانی که رحمتی بود برای همه و با تولدش به آسمان ها، ستاره ها و اهل زمین برکت بخشیده بود و ... همه و همه سکانس های ویژه و استثنایی فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی بود که می توانست هر احساس و وجدان بیداری را صرف نظر از اینکه چه اعتقادی دارد تحت تاثیر قرار دهد.

پس از پایان فیلم با تعدادی از کسانی که لحظات نابی را در اولین سانس آن تجربه کرده بودند به مصاحبه نشستیم که حاصل آن را در ادامه از نظر می گذرانید.

فیلمی برای وجدان بی طرف انسانی

کیومرث ابوتراب، در ابتدا تکنیک خوب به دلیل حضور عوامل خارجی در تهیه فیلم «محمد رسول الله(ص)» را از نقاط قوت این فیلم می داند و با اشاره به صحنه هایی از فیلم توضیح می دهد: در این فیلم به خوبی نمایش داده شده بود که یهودیان از ابتدا به دو دسته دین داران واقعی و صهیونیست تقسیم می شده اند که نمود آن هم الان در اسرائیل مشخص است.

وقتی از این بیینده فیلم پرسیدم کدام لحظات و صحنه های فیلم شما را بیشتر تحت تاثیر قرار داد، در حالیکه به خاطر حال خوبش از دیدن عظمت و بزرگی پیامبر(ص) گریه مانع حرف زدن او می شد، با صدای بغض آلود تعریف می کند: آنجا که حلیمه به دست پیامبر خدا(ص) که آن زمان کودک بودند شفا پیدا کرد زیباترین و عاشقانه ترین لحظه برای من بود.

کیومرث ابوتراب در پایان خطاب به همه مردم دنیا می گوید: من از مردم در سرتاسر دنیا می خوام که صرف نظر از ایدئولوژی، دین، مذهب و اعتقاداتشون این فیلم را ببینند زیرا در این فیلم چهره یک انسان واقعی رو مشاهده خواهند کرد به نظر من این فیلم یک فیلم بین المللی و جهانی است به شرط آنکه از پنجره انسانیت و به عنوان یک انسان به آن نگاه کنیم.

مهرو عطوفت پیامبر(ص) خیلی تحت تاثیرم قرار داد

جلوه های بصری ویژه و انتخاب مناسب بازیگران هم از نظر طاهره گلستانی، که به همراه همسر و فرزند خردسالش برای دیدن فیلم «محمد رسول الله(ص)» آمده بود از ویژگی های خاص این فیلم بود.

وی از احساسات خودش پس از دیدن فیلم پیامبر(ص) و تاثیرگذاری آن می گوید: محبت و مهربانی پیامبر(ص) حتی به کسانی که به ایشان ظلم کردند و همچنین ترویج اسلام با مهربانی و عطوفت به خوبی در این فیلم به نمایش د آمده بود که خیلی نظر من را جلب کرد و برای من تاثیر گذار بود.

واقعا ارزش دیدن رو داره

محمدرضا باغبان هم که به تازگی امتحان کنکور داده است و به همراه دوستانش برای دیدن این فیلم آمده، یکی از برتری این فیلم را فیلمبرداری ماهرانه و متفاوت آن می داند و با بیان اینکه این فیلم بیشتر بر جنبه احساسات تکیه داشت، ادامه می دهد: روابط و عشق مادر و فرزندی بین حضرت محمد(ص) و آمنه(س)، نجات کسانی که قرار بود به ظلم کشته شوند به دست پیامبر خدا(ص) و تجلی مهربانی پیامبر(ص) در ارتباط با کودکان از لحظاتی بود که خیلی آنها را پسندیدم و میخواهم به دیگران هم بگویم این فیلم واقعا ارزش دیدن دارد که امیدوارم همه بیایند و تماشایش کنند.

captcha