بزرگداشت غدیر به معنای تکریم معارف تشیع است
کد خبر: 3362695
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

بزرگداشت غدیر به معنای تکریم معارف تشیع است

گروه اندیشه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: تکریم و بزرگداشت عید غدیر یکی از مهم ترین وظایف مردم محسوب می شود، زیرا اکرام غدیر به‌معنای تکریم معارف تشیع است.

حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: برخی معاندان به شیعه ایراد می‌گیرند که چرا تا این اندازه در تکریم عاشورا تلاش می‌کنید، در پاسخ باید بگوئیم این واقع به معنای بقای اصل دین و عقاید متعالی شیعه است.
وی افزود: دهه ولایت و روز غدیر فرصت مناسبی برای تبیین و نشر تعالیم فرهنگ غدیر و آشنایی نسل جوان با معارف این واقعه تاریخی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا بیان کرد: تکریم و بزرگداشت عید غدیر یکی از مهمترین وظایف مردم محسوب می شود، زیرا اکرام غدیر به‌معنای تکریم معارف تشیع است.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نیازهای دینی و فرهنگی جامعه آن است که در حوزه امور مذهبی با تخصص گرایی و استفاده از آراء کارشناسان این رشته عمل شود.
رهایی با تأکید بر نقش مؤثر روحانیت در ترویج فرهنگ ولایت مداری در جامعه تأکید کرد: با توجه به مقبولیت روحانیت در بین مردم و تسلط آن ها به معارف دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری و تبیین ابعاد مختلف آن در دستور کار مبلغان اعزامی به روستاها و مناطق اطراف قرار دارد. 
وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که به مناسبت بزرگداشت روز غدیر و دهه ولایت در شهرضا انجام می شود، برگزاری راهپیمایی در این روز از مساجد سطح شهر به سمت مسجد مطیعی است.

captcha