پناه‌دادن به گروه کوچکی از قربانیان ژست انسان‌دوستی مسببان جنایت‌های منطقه است
کد خبر: 3365770
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
سیامک مره‌صدق:

پناه‌دادن به گروه کوچکی از قربانیان ژست انسان‌دوستی مسببان جنایت‌های منطقه است

گروه سیاسی: نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آواره شدن هزاران نفر از مردم منطقه گفت: مسببان اصلی این جنایت‌ها در برابر مجامع بین‌المللی ژست انسان‌دوستی و بزرگواری بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی امروز، دوشنبه، 30 شهریورماه در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک فرارسیدن سال نوی عبری گفت: تقارن آغاز سال نو عبری با هفته دفاع مقدس یادآور جان‌فشانی‌ها،‌ از خودگذشتگی‌ها و ایثار شهدای گران‌قدری است که از تمامی ادیان توحیدی برای دفاع از میهن،‌ انقلاب و ارزش‌های الهی وطن برخواستند و با نثار خون خود سبب شکست دشمنان ایران شدند.

وی با بیان اینکه ادای احترام به شهدای ایثارگر، جانبازان و ایثارگران وظیفه ملی و الهی ما در تمام روزها و زمان‌هاست، اظهار کرد: باید در تمام ایام به یاد آنان باشیم و راه آنان را ادامه دهیم و در ترویج ارزش‌هایی که آنان پایه‌گذار و مروج آن بودند بکوشیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه اظهار کرد: منطقه آشوب‌زده خاورمیانه که به دلیل دخالت غیرمسئولانه امپریالیسم و عوامل منطقه‌ای آن و به دلیل آتش‌افروزی دشمن ستمگر و ضدبشری اسرائیل وارد بحران فراوان شده است، حاصلش هزاران کشته، مجروح و بی‌خانمانی میلیون‌ها آواره است.

وی تصریح کرد: بسیار عجیب است که مسببان اصلی این جنایت‌ها اکنون فقط برای گروه کوچکی از قربانیان آشوبی که خود ساخته‌اند اشک تمساح می‌ریزند و با منت گذاشتن بر انسان‌هایی که قربانی جنایات خودشان هستند و دادن پناه به اندکی از آنان که آن هم در خطر هجوم توسط نژادپرستان راست افراطی اروپا هستند شرایطی را پدید می‌آورند که در برابر مجامع بین‌المللی ژست انسان‌دوستی و بزرگواری بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ملت موحد و شریف ایران در ایام دفاع مقدس و با وجود کوهی از مشکلات پذیرای میلیونی همسایگان افغانی خود بود، کمتر در مجامع غربی و تجمعات به اصطلاح حقوق بشری مورد تقدیر قرار گرفت که این مسئله نشانه دیگری از استانداردهای چندگانه مجامع جهانی است.

وی به دستاوردهای ایران در مذاکره با گروه 1+ 5 پرداخت و اظهار کرد: حرکت قابل توجه دیپلماسی ایران در مذاکرات گروه 1+5 اکنون اولین نشانه‌های خود را به جهانیان نشان داده است.

وی تصریح کرد: فارغ از جزئیات محتوای این توافق شکاف در صفوف استکبار جهانی انزوای دولت اشغال‌گر صهیونیست در صحنه جهانی سیاست و شکست‌های مکرر لابی‌های صهیونیستی در مجامع جهانی از اولین آثار این توافق است.

وی با بیان اینکه امروزه این توافق سبب شده که تمامی آزادگان جهان بیش از پیش به ماهیت جنگ‌افروزانه و ضدانسانی اسرائیل و لابی‌های صهیونیستی پی ببرند، گفت: ابراز نگرانی پی در پی مسئولان صهیونیستی از بهبود فضای دیپلماسی به سوی ایران و تشدید تضادهای داخلی سرمایه داری و جریان‌های استکباری و صلح‌طلب بودن ملت ایران به ویژه با تکیه بر فتوای تاریخ‌ساز مقام معظم رهبری برای ممنوعیت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بی‌شک راهگشای دیپلماسی ایران است.

وی افزود: استکبار هیچ‌گاه ذره‌ای در دشمنی با ملت ایران عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد و هرگاه فرصتی بیابد و یا ما از آن غفلت کنیم منافع ملی ایران و نظام مقدس ایران را آماج حملات خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این بین بهترین استراتژی، پیروی از دستورات رهبری است که با تأیید و قابل اطمینان و موثق بودن تیم مذاکره‌کننده ایرانی همواره بر لزوم بیداری، دشمن‌شناسی و به ویژه جلوگیری از نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استکبار تأکید کرده‌اند.

captcha