حادثه منا یک سناریوی از پیش تعیین شده نبوده است
کد خبر: 3383047
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
حیدرپور:

حادثه منا یک سناریوی از پیش تعیین شده نبوده است

گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پذیرش این مسئله که حادثه منا یک سناریوی از پیش تعیین شده برای کشتار حجاج بوده باشد، دور از ذهن و غیر قابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، عوض حیدر پور، نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته ( چهارشنبه، 15 مهرماه) در جمع خبرنگاران در شهرضا، با رد امکان ربوده شدن حجاج مفقود در حادثه منا، اظهار کرد: پذیرش و اعلام این مسئله غیر قابل توجیه است و شرایط بسیار سختی را برای خانواده های مفقودین ایجاد می کند.
وی افزود: تاکنون هر اقدامی که توانسته ایم برای کمک به شناسایی و انتقال حجاج حادثه دیده شهرضا انجام داده ایم و از این به بعد نیز این خدمات تا پایان انتقال حجاج ادامه خواهد داشت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: بنا بر اظهار نظر خانواده «غضنفر رکن آبادی» دیپلمات ایرانی، وی ربوده شده است، در حالی که این اظهار نظر پذیرفتنی نیست.
حیدرپور خاطرنشان کرد: پذیرش این مسئله که حادثه منا یک سناریوی از پیش تعیین شده برای کشتار حجاج بوده باشد، دور از ذهن و غیر قابل پذیرش است، اما دولت عربستان باید مسئولیت کم کاری خود را بپذیرد.
وی افزود: حکومت آل سعود در منا سقوط خواهد کرد و دولت این کشور نیز با نگرانی از این بابت وضعیت و ساختار منا را طوری تغییر داده که امکان مقابله با شورش های احتمالی در آن وجود داشته باشد.

captcha