انقلاب اسلامی؛ عامل تحول در نگرش و انتظار جامعه از زنان
کد خبر: 3383693
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
صادقی عنوان کرد:

انقلاب اسلامی؛ عامل تحول در نگرش و انتظار جامعه از زنان

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ همواره زنان در معرض انواع بی‎عدالتی‌ها قرار گرفته‌اند، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران تحولی در نگرش جامعه ایجاد کرد و بر ویژگی‌های فطری و جایگاه اجتماعی آنان تأکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید محسن صادقی، معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی ظهر امروز، 18 مهرماه در دومین همایش ملی گفتمان اعتدال و توسعه با عنوان «زنان، اعتدال و توسعه» که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه زن از دو منظر در فرهنگ سازی جامعه نقش اساسی دارد، اظهار کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه‌ هستند و در فرآیند جامعه پذیری افراد اثرگذارترین بخش اجتماع به شمار می‌روند.

وی ابراز کرد: در دولت یازدهم دستیابی به جامعه اخلاقی و عدالت محور به عنوان مهمترین هدف در نظر گرفته شده و دستیابی به جامعه‌ای با حداقل خشونت و تحقق توسعه انسانی عادلانه و پایدار محور قرار گرفته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در همه اهداف راهبردی دولت یازدهم تحقق ایجاد جامعه‌ای به دور از فقر و فساد با شهروندانی دارای حقوق و آزادی مسئولانه مورد نظر بوده که نقش بانوان به عنوان یک نقش کلیدی در آن مورد تأکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی جایگاه اصلی خود را بازیافته و از مواهب طبیعی و حقوقی برخوردار شدند، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره زنان در معرض انواع بی عدالتی‌ها قرار گرفته‌اند، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران تحولی در نگرش و انتظار جامعه از زنان ایجاد کرد و بر ویژگی‌های فطری و جایگاه اجتماعی آنان تأکید می‌کند.

صادقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، زنان را مستحق برخورداری عادلانه از مواهب زندگی اجتماعی دانسته و این رویکرد در دولت اعتدال تبلور ویژه‌ای یافته است، از این رو انتظار می‌رود با تداوم برگزاری این‌گونه همایش‌ها، گفتمان اعتدال در جامعه زنان به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های رشد و توسعه، ادامه داد: برخلاف رشد که کمّی و تک بعدی است، در توسعه، ارتقای شاخص‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از منظر کمی و کیفی دنبال می‌شود.

captcha