ترویج آئین اهل بیت(ع)؛ از مهمترین مأموریت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگ
کد خبر: 3386087
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
محمدزاده بیان کرد:

ترویج آئین اهل بیت(ع)؛ از مهمترین مأموریت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگ

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کشتی نجات بشریت هستند و ترویج آئین و سخنان آن‌ها در جامعه از مهمترین اقدامات و مأموریت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد محمد‌زاده، نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان روز گذشته، 24 مهرماه در آئین شیرخوارگان حسینی که در مسجد بیت‌الاصغر شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه ایمان، تعهد و باور قلبی والدین به مبانی دینی، مهمترین ارکان هدایت مذهبی فرزندان است، اظهارکرد: پدر و مادر نخستین الگوهای تربیتی فرزندان هستند و از این جهت لازم است تا برنامه جامعی برای تربیت فرزندان خود داشته باشند.
وی مادران را مهمترین ارکان تربیتی در کانون خانواده دانست و افزود: حضور کودکان و نوزادان در چنین مراسمی در تربیت دینی آن‌ها در آینده بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن،گفت: پاسخ‌گویی به شبهات نسل جوان و نوجوان، رفع ابهامات دینی و اعتقادی مردم و آگاه‌سازی جامعه در برابر عواقب تهدیدات ضد دینی دشمنان، مهمترین رسالت مبلّغان دینی است.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بیان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت کشتی نجات بشریت هستند و ترویج آئین و سخنان آن‌ها در جامعه از مهمترین اقدامات و مأموریت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی است.
محمدزاده با اشاره به حدیث «نَحنُ صُحُفُ اَلنِّجاة» از امام صادق(ع)، اظهار کرد: امام صادق(ع) در این حدیث به شأن و جایگاه بالای اهل بیت(ع) در هدایت جامعه اشاره می‌فرمایند اما در بخش پایانی حدیث، شأن و مقام ویژه‌ای برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قائل می‌شوند.

captcha