نقش صهیونیست‌ها در خلق ۱۱سپتامبر جدید/ غرب از نگاه ابزاری به تروریسم دست برمی‌دارد؟
کد خبر: 3453645
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کنعانی مقدم تشریح کرد:

نقش صهیونیست‌ها در خلق ۱۱سپتامبر جدید/ غرب از نگاه ابزاری به تروریسم دست برمی‌دارد؟

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی حادثه تروریستی پاریس را در ادامه پروژه اسلام‌هراسی صهیونیست‌ها دانست و گفت: صهیونیست‌ها به دنبال خلق یک ۱۱ سپتامبر جدید در اروپا بودند تا اروپا را به سمت یک حمله نظامی به عراق و سوریه هدایت کنند و امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

محمدحسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حادثه تروریستی و دلایل بی‌توجهی غرب به هشدارهای فراوان در خصوص بازگشت تروریست‌ها به اروپا گفت: با توجه به پروژه اسلام‌هراسی که صهیونیست‌ها سال‌هاست در منطقه دنبال می‌کنند و در این مدت با کمک سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به تولید گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش پرداخته‌اند این بار نیز صهیونیست‌ها به دنبال خلق یک 11 سپتامبر جدید در اروپا بودند تا اروپا را به سمت یک حمله نظامی به عراق و سوریه هدایت کنند و امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

صهیونیست‌ها؛ پشت‌پرده حوادث تروریستی فرانسه

وی افزود: اگر سوریه به مانند عراق توسط ناتو اشغال شود عملا منافع فراوانی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت که مهم‌ترین آن افزایش امنیت اسرائیل و تسهیل اقدامات اشغالگرانه آنها در فلسطین است.

کنعانی مقدم اظهار کرد: از طرفی تصور غربی‌ها نیز این بود که این گروه‌های تروریستی کاملا در کنترل خواهند بود و هیچگونه مشکلی برایشان در آینده ایجاد نخواهد شد.

دلیل بی‌توجهی غرب به هشدارها چه بود؟

وی تأکید کرد: با وجود آنکه ایران و مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که این تروریست‌ها روزی به دامن غرب بازخواهند گشت اما از آنجا که آمریکا و محور عربی ـ غربی به دنبال آن بود که پس از اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را در دستور کار قرار دهد به این هشدارها بی توجهی کردند.

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه براساس سنت الهی مشاهده کردیم که مکرو حقه آنها به خودشان برگردانده شد، گفت: امروز غرب با یک تروریسم لجام‌گسیخته روبروست که در عین حالی که ابزاری برای آنها بوده است اما اکنون دیگر قابل کنترل و مدیریت کردن نیست.

گسترش تروریسم و افزایش اسلام‌هراسی؛ هدف صهیونیست‌ها

وی عنوان کرد: من معتقدم صهیونیست‌ها از اصل این ماجرا باخبر بودند و اساسا آن را طراحی کردند. یکبار القاعده مجری انجام این طرح در 11 سپتامبر بود و این بار داعش مجری این اقدام در اروپا بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از این طریق به دنبال صدور و گسترش تروریسم به اقصی نقاط جهان و افزایش فضای اسلام‌ستیزی و به تبع آن فشار بیشتر بر جهان اسلام از سوی کشورهای غربی می‌باشند.

غرب بازهم از نگاه ابزاری به تروریسم دست برنخواهد داشت

کنعانی مقدم با بیان اینکه حادثه تروریستی پاریس باعث تغییر نگاه و رویکرد غرب به مسئله تروریسم نخواهد شد، گفت: غربی‌ها همواره موضوع  تروریسم و حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای اقدامات خصمانه و فشار علیه کشورهای دیگر تلقی می‌کنند و هرگز خواهان نابودی تروریسم نیستند، بلکه در پی یک تروریسم کنترل‌شده و قابل مدیریت هستند که البته در این مسیر نیز شکست خورده‌اند.

captcha