جهان‌بینی توحیدی اسلام، بهترین سبک زندگی را ارائه می‌دهد
کد خبر: 3473431
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
ستوده‌نیا:

جهان‌بینی توحیدی اسلام، بهترین سبک زندگی را ارائه می‌دهد

گروه اجتماعی: عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان گفت: جها‌ن‌بینی توحیدی اسلام باعث نشر تعالیمی شده است که در اصول و مبانی اولیه، ثانویه و رفتارهای فردی و اجتماعی، انسان‌ها را بر محور توحید متمرکز کرده و شیوه‌ای جدید بر اساس تعالیم الهی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمدرضا ستودنیا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در سمینار مهارت‌های زندگی قرآنی که به‌همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد واحد اصفهان و خبرگزاری ایکنا شعبه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی، اصطلاحی است که نخستین‌بار از سوی غربی‌ها و آمریکایی‌ها مطرح و در اروپا رایج شد و منابعی که در ابتدا نوشته می‌شد بیشتر در مورد مطرح کردن جزئیات شیوه زندگی بوده است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دین اسلام و قرآن ادعای جهان‌شمولی و ارائه سبک زندگی مناسب برای بشر دارد، بیان کرد: دین اسلام بدون وابستگی به مبانی تفکری دیگر مکاتب، یکی از جامع‌ترین شیوه‌های زندگی را مطرح کرده است.  
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: مبانی تفکر اسلام در طرح شیوه زندگی بر اصول معنوی و ارائه شیوه‌ای جامع با توجه به تمامی نیازهای فردی و اجتماعی افراد بوده است.    
عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: جهان‌بینی توحیدی اسلام باعث نشر تعالیمی شده است که در اصول و مبانی اولیه، ثانویه و رفتارهای فردی و اجتماعی، انسان‌ها را بر محور توحید متمرکز کرده و شیوه‌ای جدید بر اساس تعالیم الهی ارائه می‌دهد.       
ستوده‌نیا بیان کرد: به‌دنبال غلبه شیوه‌های زندگی غربی در جوامع و آثار مخرب آن، برای نخستین‌بار رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی را مطرح و به تشریح اصول و مبانی آن پرداختند.
وی ادامه داد: یکی از زیباترین ابعاد سبک زندگی اسلامی، دیدگاه اخروی آن است، به این معنا که اسلام علاوه بر جوانب مادی و معنوی، حیات دنیوی افراد، شیوه زندگی برزخی و آخرتی را نیز در نظر داشته و برای آن الگوهایی را مطرح کرده است.   
عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در آسیب‌شناسی سبک زندگی در جامعه باید مورد توجه قرار دهیم، سازگاری آن با مبانی فرهنگی اجتماع است، ایدئولوژی غربی، مارکسیستی، سوسیالیستی و کمونیستی هرگز نمی‌تواند شیوه‌های زندگی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را طرح کند و برهمین اساس بهترین راه، مراجعه به منابع غنی اسلامی است.
وی استفاده از نرم‌افزاهای مختلف را ابزاری مناسب برای ترویج سبک زندگی دانست و افزود: در این شیوه با سرعت بیشتری می‌توان شیوه‌های مدیریت سبک زندگی را به دیگر مناطق گسترش داد.
براساس این گزارش، سمینار آموزشی مهارت‌های زندگی به‌همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و با همکاری دارالقرآن کریم استان اصفهان، اداره‌‌کل امورفرهنگی دانشگاه اصفهان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان اصفهان و خبرگزاری ایکنا شعبه اصفهان برگزار شد.
captcha