شهدا، مصداق بارز السابقون هستند/شهید همت، خدمات بزرگی برای اسلام، انقلاب و کشور انجام داد
کد خبر: 3482296
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

شهدا، مصداق بارز السابقون هستند/شهید همت، خدمات بزرگی برای اسلام، انقلاب و کشور انجام داد

گروه سیاسی: دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: شهدا در احیای معارف دینی و عمل به دستورات خداوند بر دیگران پیشی گرفتند تا جایی که عمل و رفتار آن‌ها، به مصداق بارز «السابقون» تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌‌الاسلام محمد صادق کفیل، دبیر ستاد اقامه نماز استان قم شب گذشته، چهارشنبه 20 اسفند، در مراسم یادواره شهید حاج محمد ابراهیم همت که در مسجد محمد رسول‌الله شهرضا برگزار شد، اظهارکرد: شهدا به عهدی که با خداوند بسته بودند عمل کردند و خداوند نیز در قرآن کریم، همین مسئله را علت اصلی انتخاب و گزینش شهدا، به عنوان بندگان برتر خود می‌داند.
وی افزود: به تصریح آیات قرآن و روایات اسلامی، هیچ یک از تغییرات و دگرگونگی‌های عالم وجود، باعث تغییر در روحیات و حرکت عظیم شهدا نشده و به‌رغم تمام ناملایمات، آن‌ها همواره بر پیمان الهی خود استوار مانده‌اند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، ولایتمداری را شاخصه اصلی شهدا دانست و اظهارکرد: شهیدانی همچون حاج محمد ابراهیم همت، خدمات بزرگی به اسلام، انقلاب و کشور انجام داده‌اند که درک تمامی آن‌ها در این زمان ممکن نیست و باید مرور زمان ارزش آن‌ها را نشان دهد.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به نقش الگویی شهدا در تربیت نسل‌های نوجوان و جوان جامعه گفت: باید زمینه تبلیغ و تبیین مبانی فکری و عقیدتی شهدا در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود تا نسل‌های سوم و چهارم انقلاب نیز با این افراد بیشتر آشنا شوند.
وی گفت: تبیین فرهنگ شهادت در مدارس و در بین نسل‌های جدید انقلاب باعث می‌شود، جامعه اسلامی همواره از ذخیره ارزشمندی از افراد، که آماده جانبازی در مسیر اسلام و انقلاب هستند، برخوردار باشد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: شهدا، به واسطه مقام و ارزش والایی که در ساحت الهی دارند، هموراه منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند، همین مسئله باعث شده تا شهیدان همانند سایر اولیای الهی زمینه بروز کرامات بزرگی در عالم وجود شوند.
captcha