اختصاص 400 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی مساجد شهرضا
کد خبر: 3482741
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

اختصاص 400 میلیون ریال به کانون‌های فرهنگی مساجد شهرضا

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: در سال 94 اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و 50 میلیون ریال از محل کمک‌های خیران، به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان واگذار شده است.

محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، 21 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 40 کانون دارای فعالیت مستمر و 10 کانون دارای فعالیت کم‌تری هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: در سیاست‌های جدید این اداره که از ابتدای سال جاری آغاز شد، سرکشی مستمر به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بوده است که در این زمینه تاکنون فعالیت 45 کانون شهرستان از نزدیک مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته است.
جعفری از تأسیس اولین شورای مرکزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در شهرستان شهرضا خبر داد و افزود: این شورا با حضور و عضویت 10 نفر از فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تشکیل شده و اقدام به بررسی و رفع مشکلات کانون‌های سطح شهرستان کرده است.
وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد، باید بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که زیر نظر شورای مرکزی این کانون‌ها در مرکز استان تشکیل می‌شود، برگزار شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان 10 کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 4 کتابخانه دارای امتیاز ملی است.
جعفری اظهار کرد: در سال 94، اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و 50 میلیون ریال از محل کمک‌های خیران، به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان واگذار شده است.
وی تآکید کرد: نیاز است تا بودجه و اعتبارات بیشتری برای کمک به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اختیار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، در سال جاری نیز با توجه به حجم اعتبارات ابلاغی، نتوانستیم بسیاری از نیازهای مالی این کانون‌ها در شهرستان را رفع کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی این اداره در سطح مناطق مختلف این شهرستان، گفت: فعالیت‌های قرآنی، تقریباً در تمامی کانون‌های فرهنگی مساجد سطح شهرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوب علاقه‌مندان نیز همراه بوده است.
جعفری تصریح کرد: در مراکز قرآنی شهری و روستایی از جمله مجتمع فَدوی روستای امین آباد، فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.
captcha