ارتش در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است
کد خبر: 3488485
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

ارتش در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است

گروه سیاسی: فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سرتیپ محمدرسول همتی، فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا،  در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری ایران، اظهار کرد: نیروهای ارتش در 31 شهریور 59 با حمله رژیم عراق غافلگیر نشدند، زیرا سربازان ایران تمامی تحرکات دشمن در این دوران را زیر نظر گرفته و هرگونه اقدامی را از قبل پیشبینی می‌کرد.
وی تصریح کرد: ارتش زرهی عراق تنها در 56 روز ابتدایی جنگ موفق شد پیروزی‌هایی را به دست آورد و پیشرفت‌هایی را در خاک ایران انجام دهد و پس از این دوران نیروهای رزمنده با عقب راندن دشمن متجاوز، ضربات سنگینی بر او وارد کردند.
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بسیاری از افراد گمان می‌کنند با پایان یافتن جنگ تحمیلی، نیروهای نظامی به داخل پادگان‌ها بازگشته‌اند، اما مأموریت جدید قوای نظامی در دوران پس از جنگ آغاز شد.
همتی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز با تکیه بر توان متخصصان داخلی توانسته در تمامی عرصه‌های دفاعی و نظامی به خودکفایی برسد.
وی در ادامه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و با اجرای اصول اقتصاد مقاومتی، توانسته به قدرتمندترین نیروی نظامی منطقه تبدیل شود.
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در تمام انقلاب‌های جهان، ارتش یا منحل می‌شود یا در مقابل انقلابیون ایستادگی می‌کند، اما از آنجا که بدنه اصلی ارتش در دوران قبل از انقلاب نیز متشکل از نیروهای مؤمن و مذهبی بود، پس از پیروزی انقلاب، ارتشیان در زمره یاران امام (ره) و انقلاب درآمدند.
وی اضافه کرد: فرمان امام (ره) مبنی بر حفظ و عدم انحلال ارتش، نه تنها موجودیت ارتش را حفظ کرد، بلکه باعث ایجاد مشروعیت برای این نیرو شد.
captcha