انسان‌های مؤمن، به جهان خوش‌بین‌تر هستند
کد خبر: 3489191
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

انسان‌های مؤمن، به جهان خوش‌بین‌تر هستند

گروه اجتماعی: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از اهداف دین جلب توجه انسان به عالم غیب است، اسلام می‌خواهد انسان‌های مؤمنی پرورش دهد که به عالم وجود خوش‌بین هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدعبدالله بحرینی، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته شنبه 28 فروردین‌ماه در همایش «سلامت معنوی و بهداشت جسمی شهروند»که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که به خدا ایمان داشته باشند و بر اساس اعتقاد قلبی به خداوند، به دیگران احترام بگذارند، انسان‌هایی هستند که در هر شرایطی عالی‌ترین خصلت‌های رفتاری را نشان ‌می‌دهند.
وی تصریح کرد: دانشمندان عقیده دارند، جهان هستی بر اساس نظام مهندسی دقیق بر مبنای معیارهای منطقی ریاضی تدوین شده، طبق این دیدگاه که بارها از سوی قرآن کریم نیزمورد تأیید قرار گرفته است، هیچ سخن و رفتاری نابود نمی‌شود، بلکه برای مدتی، افق دید ما نمی‌تواند آن را درک کند.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ»، طبق این منطق قرآنی، کلام و رفتار و سخن ما نابود نمی‌شود تا اینکه در عالمی که افق دید ما گسترده شد، در برابر ما حاضر شود.
حجت‌الاسلام بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از اهداف دین، جلب توجه انسان به عالم غیب است، بسیاری از عوامل غیر مادی هستند که بر سلامت و رفتار جسمی ما تأثیر دارند.
captcha