خشونت غرب برگرفته از جاهلیت است/ علم و ایمان، دو بال جریان بعثت
کد خبر: 3495757
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
محمدرضا تویسرکانی:

خشونت غرب برگرفته از جاهلیت است/ علم و ایمان، دو بال جریان بعثت

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج علم و ایمان را دو بال جریان بعثت دانست و با اشاره به خلاء ایمان در فرهنگ غرب گفت: آن چه که امروز در جهان به ویژه در عرصه مسائل سیاسی از سوی غرب مشاهده می‌شود برگرفته از همان فرهنگ جاهلیت است که نمونه آن کشتار، خشونت، بی‌رحمی‌ و تسلیم حقیقت نشدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مشخصه‌های جریان بعثت و جریان جاهلیت گفت: درباره جریان جاهلیت باید به تفاوت جهل با جاهلیت اشاره کرد. جهل به معنی نادانی و ناآگاهی است و انسانی که جاهل است را می‌توان با روشنگری اصلاح و هدایت کرد اما جاهلیت حتی با وجود علم و دانایی نیز امکان‌پذیر است و این به دلیل آن است که در جاهلیت عقل و علم تحت اختیار نفسانیات قرار گرفته است.

شهوت و غضب؛ دو مشخصه جریان جاهلیت

وی افزود: مقام معظم رهبری دو شاخصه مهم جاهلیت را شهوت و غضب دانستند و در حقیقت عقل بشری به جای اینکه تحت هدایت الهی باشد زیر سلطه شهوت و غضب قرار دارد و آن چیزی که امروز در فرهنگ غربی مشاهده می‌شود حاکمیت شهوت و غضب در رفتارهای فردی و اجتماعی است که در آثار هنری و فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود.

تویسرکانی اظهار کرد: مبارزه با جاهلیت سخت است و تنها از جریانی براساس ویژگی‌های جریان بعثت برمی‌آید که با جاهلیت مقابله کند؛ تفاوت جریان بعثت با سایر جریان‌ها این است که علاوه بر اینکه بر علم، دانایی و معرفت ابتنا دارد بر باورهای قلبی، ایمان و معنویت نیز متکی است.

علم و ایمان؛ دو بال جریان بعثت

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج عنوان کرد: به عبارتی علم و ایمان، دو بال جریان بعثت هستند که علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح است، ولی دو بال جریان جاهلیت، شهوت و غضب است که می‌تواند به راحتی بر یقین و علم انسان سایه بیفکند و انسان را به وادی‌های خطرناکی رهنمون کند.

وی تأکید کرد: آن چه که امروز در جهان به ویژه در عرصه مسائل سیاسی از سوی غرب مشاهده می‌شود برگرفته از همان فرهنگ جاهلیت است که نمونه آن کشتار، خشونت، بی‌رحمی‌، نژادپرستی‌، برخورد دوگانه با تروریسم و تسلیم حق و حقیقت نشدن است.

خشونت و بی‌رحمی جریان جاهلیت؛ نتیجه علم بدون ایمان  

تویسرکانی با بیان اینکه خلاء مهم جریان جاهلیت، ایمان و معنویت است، گفت: دنیای غرب از نظر سطح علم و دانش مشکل خاصی ندارد و خلاء چندانی را احساس نمی‌کند و اگر ایمان و معنویت و باور به خدا به فرهنگ غرب اضافه شود طبیعتا علم و دانش انها نیز به مسیر درست هدایت شده و جهان دیگر شاهد خشونت‌ها و کشتارهایی که با پیشرفته‌ترین تسلیحات غربی برگرفته از علم تحت سلطه غضب صورت می‌گیرد، نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج در پایان ابراز کرد: به عبارتی وقتی که ایمان و باور به خدا نباشد علم و دانایی بیش از زمان‌های گذشته بشر را به سمت خشونت، بی‌رحمی، تعصب و لجلجت سوق می‌دهد.

captcha