انس با قرآن، جهنم اسارت را بهشت کرد
کد خبر: 3527300
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
عابدی‌مقدم:

انس با قرآن، جهنم اسارت را بهشت کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ابراز کرد: اگر قرآن نبود، اسارت در عراق به معنای واقعی برای اسرای جنگ تحمیلی، دوزخ بود، از همین رو ارتباط و انس با کلام وحی، جهنم اسارت را تبدیل به بهشت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، 13 شهریورماه در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و منا، گفت: هر چند هر ساله تلاش می‌شود تا این مراسم در شهرستان‌های دیگر نیز برگزار شود، اما چند ماه مانده به برگزاری مسابقات، باز هم دوستان درمی‌یابند که مسابقات قرآن باید در جوار عترت و مضجع نورانی امام هشتم(ع) برگزار شود، چرا که این مکان هیچ جایگزینی ندارد.
وی با اشاره به این روایت از امیر مؤمنان(ع) «الله الله فی القرآن، فلايسبقکم الی العمل به احد غيرکم؛ از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره قرآن مبادا کسی به عمل‏کردن بدان بر شما سبقت جويد»، عنوان کرد: بر این اساس، همه مشکلاتی که در زندگی، اجتماع و مملکتمان وجود دارد، از عمل نکردن به قرآن ناشی می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه افزود: اگر قرآن نبود، اسارت در عراق به معنای واقعی برای اسرای جنگ تحمیلی، دوزخ بود، از همین رو ارتباط با قرآن، جهنم اسارت را تبدیل به بهشت کرد.
عابدی‌مقدم یادآور شد: با وجود اینکه به قرائت، حفظ و جلسات قرآن علاقه‌مند هستیم و از ترجمه آن لذت می‌بریم، اما جای عمل به قرآن حتی بین ما قرآنیان نیز خالی است.
وی با بیان اینکه قرآن حتی در خانه قاریان قرآن نیز غریب و مظلوم است، بر توجه جدی و عمل به قرآن تأکید کرد و گفت: کسی را نمی‌یابید که به آیه‌ای از قرآن عمل کرده و نتیجه نگرفته باشد زیرا قرآن، نسخه‌ای نتیجه‌بخش است، بنابراین نه تنها ظاهر قرآن که عمل به آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
captcha