کم‌توجهی ادارات در قبال پرداخت شهریه کلاس‌های قرآن تابستانی
کد خبر: 3528090
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
شایق ابراز کرد:

کم‌توجهی ادارات در قبال پرداخت شهریه کلاس‌های قرآن تابستانی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد با اشاره به اینکه هزینه کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از سوی برخی از ادارات و دستگاه‌ها پرداخت می‌شود، عنوان کرد: گاه شاهد عودت نامه گواهی حضور دانش‌آموزان در کلاس قرآن و حذف عنوان قرآن از این گواهی‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ابراز گلایه از بی‌توجهی و یا کم توجهی برخی از دستگاه‌ها به دوره‌های آموزش قرآن، اظهار کرد: بعضاً می‌بینیم هنگامی که خانواده‌ای فرزندش را برای گذراندن اوقات فراغت به فراگیری قرآن و حضور در دوره‌های آموزشی قرآن فرستاده است مورد بی‌مهری دستگاه‌ها قرار می‌گیرند.
وی تشریح کرد: این به آن منظور است که هنگامی که خانواده‌ها می‌خواهند گواهی حضور در کلاس فرزندانشان را به منظور اخذ شهریه حضور در کلاس‌های تابستانی از محل خدمتشان در ادارات دریافت کنند از ما می‌خواهند که حضور در کلاس آموزشی قرآن را حذف و به جای آن از سایر عناوین استفاده کنیم.
شایق با ابراز گلایه از اینکه این امر موجب حضور کمرنگ‌تر در دوره‌های آموزش قرآنی می‌شود، اضافه کرد: به تازگی نیز اولیاء یکی از دانش‌آموزان با این امر روبرو شد، لذا با مراجعه مجدد به مؤسسه خواستار تهیه گواهی حضور فرزندنش در کلاس بدون قید قرآن در کنار کلاس صادر کنند.
وی تأکید کرد: مؤسسات یا مجموعه‌‌های قرآنی مردمی با بی‌مهری‌ها و ناملایماتی روبرو هستند که اینگونه برخوردها و رفتارها نیز موجبات مهجوریت بیشتر قرآن می‌شود. لذا خواهشمندیم مسئولان اهتمام جدی‌تری به گسترش فرهنگ قرآنی داشته باشند.
captcha