معرفت‌الله، اصلی‌ترین نشانه ایمان به خداست
کد خبر: 3528439
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا:

معرفت‌الله، اصلی‌ترین نشانه ایمان به خداست

گروه اندیشه: مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا با بیان اینکه نخستین و اصلی‌ترین نشانه ایمان به خداوند، شناخت او است، گفت: کسب معرفت الهی زمینه شناخت تمام عالم و موجودات است.

حجت‌‎الاسلام نعمت‌الله جعفری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: برای طلب علم باید صادق باشیم، یعنی برای رضای خداوند و تنها برای عالم به احکام و سنت‌ها الهی شدن، تلاش کنیم؛ یک طلبه علوم دینی تنها با نیت جلب رضای خداوند علومی را فرا می‌گیرد که هدف نهایی از آن، هدایت مردم و دعوت آنان به سوی خداوند است.
وی ادامه داد: برای طلبه شدن ضمیری پاک و به دور از هوای نفس و تعلقات دنیا نیاز است، طلبه علوم دینی باید دل از زر و زیور دنیا و جلوه‌های آن برداشته و تنها برای رضای خداوند جهاد کند.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا بیان کرد: طلاب علوم دینی باید کسب معرفة الله را به عنوان نخستین گام در آموختن معارف دینی مورد توجه قرار دهند؛ علمای علم اخلاق در پایان تمام مباحثی که ارائه کرده‌اند، بهترین پیشرفت اخلاقی را شناخت خداوند و توکل بر او دانسته‌اند.
جعفری ادامه داد: طلاب علوم دینی و عالمان باید امور خود را به خداوند تفویض کنند و با توکل بر او عمل کنند؛ تمام آیات و روایات بر این نکته صراحت دارد که پیروزی و موفقیت قطعی مشروط به عمل خالصانه و توکل بر خداوند است.
وی تصریح کرد: ما باید به آنچه خدا گفته عمل کنیم و از آنچه که او نهی فرموده دوری کنیم؛ امروز امکانات و لوازم تحصیل و فعالیت برای اهل علم فراهم است و بنابراین باید قدردان این نعمت باشیم؛ در گذشته امکانات تحصیل علوم دینی و اساتید فاضل حوزوی بسیار اندک بودند اما امروز تمامی بسترهای فراگیری علوم و معارف برای طلاب فراهم است.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا گفت: اگر دل طلبه با نور خداوند آشنا شد، خداوند هم نور علم و دانایی را در ضمیر بیدار او قرار داه و اسباب هدایت دیگران را به دست او فراهم می‌کند، بنابراین باید قابلیت و استعداد دریافت نور الهی را در جود خود ایجاد کنیم.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا ادامه داد: در مدارس علمیه، علوم دینی آموزش داده می‌شود و طلاب برای فراگیری این علوم وارد این مدارس می‌شوند.
جعفری تصریح کرد: همه باید بدانند که یک طلبه عمر خود را وقف فراگیری معارف الهی کرده و از تعلقات دینا که همه مردم به دنبال آنها هستند دور شده تا بتواند با صفای باطن، علوم و معارفی که می‌آموزد، حقایق معارف الهی را درک و به مردم منتقل کند.
وی گفت: نخستین و اصلی‌ترین نشانه ایمان به خداوند، شناخت او می‌باشد، کسب معرفت الهی زمینه شناخت تمام عالم و موجودات است.
captcha