برگزاری نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد
کد خبر: 3530789
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

برگزاری نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد

گروه اندیشه: نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر از فردا در مشهد آغاز می‌شود.

هادی وکیلی، دبیر نهمین اجلاس سالانه غدیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی اظهار کرد: نهمین اجلاس سالانه غدیر از 28 شهریورماه به مدت پنج روز در مشهد برگزار می‌شود.
وکیلی با اشاره به اساتید و شخصیت‌های حاضر در این اجلاس، عنوان کرد: این اجلاس، با قرائت پیام دو تن از مراجع عظام تقلید، آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین آیات عظام سیدعلی میلانی، سیدجعفر سیدان، شیخ حسن توحیدی، نجم‌الدین طبسی و حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری که از اساتید مطرح حوزه هستند، شیخ عصام العماد از مستبصرین و جمعی از محققان و اساتید حوزه و دانشگاه در اجلاس مذکور به سخنرانی و ارائه مطلب می‌پردازند.
دبیر اجلاس غدیر با بیان اینکه گروه‌های تخصصی از یکشنبه‌ شب به مدت دو شب کار خود را آغاز می‌کنند، افزود: شب نخست اجلاس ویژه ائمه جماعات و روحانیون و شب دوم به طلابی که قبل‌تر آموزش‌های مفصلی در این زمینه دیده‌اند، اختصاص دارد.
وی یادآور شد: شب سوم یعنی شام غدیر تا پنج‌شنبه به مدت سه‌شب ویژه عموم خواهد بود و گروهی از مستبصرین و شیعه‌شدگان سال‌های اخیر از جمله شیخ عصام العماد، در حوزه فرصت‌ها و تهدیدهای استبصار به ایراد سخن خواهد پرداخت.
وکیلی، برگزاری پنج کارگاه‌ تخصصی ویژه گروه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های این دوره عنوان کرد که طی روزهای برگزاری اجلاس، خارج از فضای اجلاس برگزار می‌شود.
وی در ادامه با ذکر این مطلب که این دوره با رویکرد پژوهشی به مسئله غدیر می‌پردازد، اظهار کرد: بررسی گزارشات و روایات مربوط به امامت و تحریفات و تغییرات صورت‌گرفته در آن‌ها در متون غیرشیعی از سرفصل‌های نهمین دوره اجلاس به شمار می‌رود.
دبیر اجلاس غدیر همچنین، پیوند بین غدیر و مسئله مهدویت و بررسی وضعیت اوصیای انبیا در ادیان دیگر و مکتب تشیع را از دیگر محورهای مورد بررسی در اجلاس امسال ذکر کرد.
وی یادآور شد: اجلاس غدیر طی پنج‌شب از 28 شهریورماه جاری تا اول مهرماه، دو شب اول از ساعت 20 و سه شب آخر از ساعت 19:30 درهتل الغدیر مشهد برگزار می‌شود.
captcha