تأمین برنج و شکر ارزان برای هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3536749
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد:

تأمین برنج و شکر ارزان برای هیئت‌های مذهبی

گروه اقتصاد: قنبری اظهار کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اقلام و کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و گندم هیچ‌ کمبودی در کشور ندارند و علی‌رغم عرضه بورسی این محصولات، متقاضیان چه از صنایع و چه از هیئت‌های مذهبی به هر میزان که این محصولات را بخواهند برایشان تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، علی قنبری، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اقلام و کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و گندم هیچ‌ کمبودی در کشور ندارند و علی‌رغم عرضه بورسی این محصولات، متقاضیان چه از صنایع و چه از هیئت‌های مذهبی به هر میزان که این محصولات را بخواهند برایشان تأمین می‌کنیم.
علی قنبری با بیان این‌که عرضه شکر در خارج از بورس نیز بیش از تقاضا وجود دارد، افزود: شکر عرضه شده در بورس بسیار بیشتر از تقاضاست؛ به گونه‌ای که از عرضه ۶ هزار تنی آن، تنها ۸۰۰ تن از آن معامله می‌شود که البته همین وضعیت عرضه و تقاضای شکر سبب کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی و نزدیک شدن آن به قیمت‌های مصوب دولتی است.
وی گفت: با توجه به بالابودن قیمت برنج داخلی حدود ۲۶ هزار تن برنج اروگوئه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار به استان‌های مختلف ارسال شده و به قیمت کیلویی ۲ هزار و ۸۵۵ تومان عرضه می‌شود که امیدواریم این اقدامات تاثیرات مثبتی در بازار شکر و برنج بگذارد.
به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، برنج نیز مانند شکر به قیمت دولتی در بورس عرضه می‌شود و تقاضا برای خرید آن بسیار کمتر از عرضه این محصول است که این نشان می‌دهد هیچ کمبودی برای تامین این محصول نداریم.
captcha