راه سعادت در الگوهای قرآنی نهفته است
کد خبر: 3541065
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

راه سعادت در الگوهای قرآنی نهفته است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وحشت دشمن از الگوها و اسطوره‌های حق‌طلبی جدی است، راه سعادت در الگوهای قرآنی نهفته است و نوجوانان باید در همه حال خود را در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) قرار دهند تا دچار آسیب‌های روحی و روانی نشوند.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز، 5 آبان‌ماه، در نشست صمیمانه با دانش‌آموزان و فرمانده واحد بسیج دانش‌اموزی استان مرکزی که در اراک برگزار شد، گفت: خداوند در وجود انسان‌ها جوهر بسیار والایی قرار داده که افرادی که توفیق پیدا کنند این ودیعه الهی را رشد دهند و به کمال رسانند به مقام خلیفه خداوند در زمین می‌رسند و تمام عالم را در تسخیر آنها قرار می‌گیرد.
وی رمز رسیدن به این مقام را حرکت در مسیر الهی خواند و تصریح کرد: برای رسیدن به این مقام باید از سنین نوجوانی شروع کرد، اگر این ودیعه الهی آلوده شود و با مانعی مواجه شود کار برای رسیدن به این مقام بلند الهی سخت خواهد شد.
سردار نقدی راحت‌ترین راه برای طی این مسیر را حرکت مداوم همراه با بصیرت در سنین نوجوانی دانست و اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند که طی مسیر کمال به طول عمر بستگی دارد، اما منطق قرآن، اسلام و تجربه تاریخی ما ثابت می‌کند که خلاف این است، سن کم حضرت فاطمه(س) و رشادت‌های حضرت علی(ع) در جنگ‌های مختلف و حمایت از نبی مکرم اسلام(ص) در سنین نوحوانی گواه این استدلال است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ارزش‌های عظیم و ماندگاری که از سوی بزرگان دینی ایجاد شده در سنین نوجوانی شکل گرفته است، ابراز کرد: رسیدن به قله کمال، پیری و جوانی نمی‌شناسد اما کار یک جوان برای رسیدن به این مقام بسی راحت‌تر از افراد پیر و سالخورده است؛ چون یک نوجوان هنوز لایه‌های فطرتش آلوده به خطا و اشتباهات نشده و سهل‌تر می‌تواند در این وادی گام بردارد.
سردار نقدی آمار شهدای دانش‌آموز کشور را 36 هزار نفر عنوان کرد و افزود: بنا به استناد فرمایش امام راحل شهدای دانش‌آموز ره صدساله را یک شبه طی کردند، نوجوانان و جوانان قدر خود را بدانند، دشمن از اینکه نوجوانان قدم در راه ولایت و اهل‌بیت(ع) بگذارند و وجود خود را وقف این مسیر کنند وحشت دارد؛ چراکه می‌داند حرکت یک نوجوان به تربیت فهیمده‌ها، مقداد عزیزاللهی‌ها، محمدی زاده‌ها و .... منجر خواهد شد.
وی درباره جدی بودن وحشت دشمن از الگوها و اسطوره‌های حق‌طلبی اظهار کرد: راه سعادت در الگوهای قرآنی نهفته است، نوجوانان باید در همه حال خود را در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) قرار دهند تا دچار آسیب‌های روحی و روانی نشوند.
نقدی در ادامه خطاب به دانش‌آموزان آنها را به سعه صدر و قدر دانستن فرصت نوجوانی و جوانی توصیه کرد و افزود: این فرصتی که خداوند به عنوان امانت در اختیار شما گذاشته است مثل باد در گذر است از این فرصت باید به عنوان شاهراهی برای تعالی انسانی استفاده کنید.
وی با تأکید براینکه مرزشکنی‌های علمی، کشف‌های جدید اغلب در سنین جوانی و نوجوانی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: جوانان ما از فرصت جوانی بهترین استفاده را بردند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اختراعات، اکتشافات، دست یابی به سلول های بنیادی را در کارنامه افتخارات خود ثبت کردند.
سردار نقدی برضرورت اداره پایگاه‌های دانش‌آموزی توسط خود دانش‌آموزان توصیه کرد و گفت: فرماندهی پایگاه در چنین جایگاهی باید نوجوان محور باشد ما در دوران دفاع مقدس الگوهای موفقی داشتیم که فرماندهی جنگ عراق را به زانو درآورده بود، در آن دوران سپاه هیچ سلاحی نداشت، اما با ذکاوت فرماندهان جوانی که در اختیار داشت توانست با غنیمت‌های گرفته شده از عراق واحدهای ضد زره و لشکر زرهی را تشکیل دهد.
وی اظهار کرد: نوجوانان بسیجی در نظر داشته باشند که تمام خدمات خود را خالصانه و برای رضایت حضرت باریتعالی انجام دهند، رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای اجرای فرمان ولی امر خود سر از پای نمی‌شناختند و در این حوزه نقشی از شیعه مولا علی(ع) بودن را به منصه ظهور رساندند، امروز باید پایگاه‌های بسیج در مدارس را حفظ کنیم، جنگ دیروز حمله نظامی بود و جنگ امروز حمله نرم و فرهنگی دشمن است.
سردار نقدی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز، فرمانده شما هستید، دشمن در قالب فرهنگ در کشور نفوذ و برخی از همکلاسی‌های شما را آلوده کرده و به انحرافات فکری، اخلاقی، بی‌عفتی، مواد مخدر و ... کشانده است، فرمان ولایت احیای همین افراد گمراه است باید اول اینکه اجازه ورود همکلاسی‌های خود به این عرصه را ندهید و اگر هم شاهد آلوده شدن برخی از دوستان خود هستید آنها را نجات دهید.  
وی تصریح کرد: امروز فرمان حمله برای شما دانش‌آموزان بسیجی صادر شده است و وظیفه دارید با استفاده از امکانات از همکلاسی‌های خود دفاع کنید و نگذارید آنها به دام دشمن بیافتند، اگر هم گرفتار دسیسه‌های دشمن هستند باید با بهره‌گیری از تجارب و ابزارآلات جذاب آنها را در مسیر درست هدایت کنید.
سردار نقدی فعالیت دانش‌آموزان را راهکاری مهم جهت جلوگیری از خسارت‌ها بیان کرد و افزود: وجود حلقه‌های تربیتی، راهیان نور و ...  وسیله‌ای است تا دانش‌آموزان اسیران دشمن را نجات دهند، هستند افراد نوجوانی که با حضور در مناطق عملیاتی جنوب یا غرب، نور حقیقت را پیدا کرده و در مسیر کمال حرکت خود را ادامه خواهند داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان، از فعالیت شبکه اطلاع رسانی شباب ویژه بسیجیان خبر داد و گفت: روزهای یک‌شنبه ظهر بنده در این شبکه حضور دارم و با افرادی که طرح مشکل و نظری دارند تبادل نظر خواهم کرد.  
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم برخی از فرماندهان پایگاه‌های دانش‌آموزی مدارس به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
captcha