همایش «نقش زن در اسلام» در باكو + عکس
کد خبر: 3541546
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

همایش «نقش زن در اسلام» در باكو + عکس

گروه بین‌الملل: همایش «نقش زن در اسلام» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان با حضور جمعی از بانوان نخبه و محبان اهل بیت(ع) در باكو برگزار شد.

همایش «نقش زن در اسلام» در باكو + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «نقش زن در اسلام» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و انجمن قفقاز مدیا جمهوری آذربایجان ششم آبان‌ماه با حضور جمعی از بانوان نخبه و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جمهوری آذربایجان در سالن اجتماعات این نمایندگی فرهنگی در باکو، برگزار شد.
در این همایش، سیدابراهیم ابراهیمی‌، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو طی سخنانی، به جایگاه زن در اسلام و نقش بانوان در پیشرفت جوامع از نظر اسلام و قرآن و نزول سوره «نساء» در شأن بانوان اشاره کرد.
وی زندگی پربرکت حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را برای بانوان دنیا الگویی بارز عنوان کرد و سخنان امام خمینی(ره) را مبنی بر این که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، یادآور شد.
رایزن فرهنگی كشورمان با تأکید بر اینکه هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام برای زن احترام قائل نبوده است، درباره وظایف بانوان در خانواده و جامعه سخن گفت.
ابراهیمی حضور فعال حضرت زینب(س) در واقعه کربلا را یادآور شد و گفت: اگر در کربلا حضرت زینب(س) نبود، پیام آزادی‌بخش قیام اباعبدالله الحسین(ع) در جهان منتشر نمی‌شد. نگاه اسلام به زن یکی از مترقی‌ترین نگرش‌ها به این قشر است.
وی در پایان به تبیین چگونگی ظهور اسلام، جایگاه و منزلت زن، تبلیغ و گسترش دین اسلام از سوی حضرت خدیجه(س) و همچنین، نگاه فمینیستی غرب به زن پرداخت.
پس از آن، آزاده طالح آوا، رئیس انجمن قفقاز مدیا به برخی از ابعاد شخصیتی زن در اسلام و حوزه تربیتی اشاره كرد و در ادامه گفت: ماه محرم و واقعه کربلا فرصتی برای تفکر در دین است.
در این همایش تعداد دیگری از نخبگان زن جمهوری آذربایجان از جمله بهار قاسم آوا، رئیس جمعیت زنان جمهوری آذربایجان، حاجیه منظر آقا یوا، معاون جمعیت مادران شهید و دیگر شخصیت‌های زن در خصوص موضوع همایش سخنرانی كردند.
در بخشی دیگر، دو گروه موسیقی آیینی در رابطه با عاشورا و اهل بیت(ع) قطعاتی را اجرا و دو تن از شعرا در وصف امام حسین و اهل بیت(ع) اشعار زیبایی را سرودند. همچنین، تقدیرنامه‌هایی از سوی انجمن مدیای قفقاز به رایزن فرهنگی کشورمان در باکو و بانوان حاضر در همایش اعطا شد.





captcha