شرکت 3 هزار و 400 طلبه غیرایرانی در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ع)
کد خبر: 3543079
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام محمدی خبر داد:

شرکت 3 هزار و 400 طلبه غیرایرانی در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ع)

گروه حوزه‌های علمیه: جانشین رئیس ستاد بیست و دومین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) گفت: 3 هزار و 400 طلبه غیرایرانی در بیست و دومین جشنواره قرآن و حدیث شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف محمدی، جانشین رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: بیست و دومین جشنواره قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) در سه بخش کتبی، آثار و معارفی در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه مسابقات بخش شفاهی از سوم آبان ماه در واحدها و مراکز تابعه جامعة المصطفی(ص) در داخل کشور آغاز شد اظهار کرد: در این مسابقات هزار و 131 نفر در بخش شفاهی با هم به رقابت پرداختند و این مسابقات روز گذشته در تمامی واحدها و مراکز وابسته خاتمه یافت.
محمدی با بیان اینکه در مجموع بخش‌ها، 3 هزار و 434 نفر ثبت نام کردند که با احتساب نفررشته، پنج هزار و 994 نفر رشته می‌شود بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 261 نفر مرد و هزار و 167 نفر بانوان از 72 ملیت هستند.
مدیرگروه فعالیت‌های ترویجی قرآن و حدیث المصطفی(ص) با بیان اینکه بخش کتبی در آذرماه برگزار خواهد شد گفت: مسابقات بخش کارشناسی، 13 آذرماه و بخش معارفی 26 همین ماه برگزار می‌شود که بخش معارفی در دو مرحله انجام خواهد شد و کسانی که 70 درصد امتیاز نوبت اول را به دست آورند در مرحله دوم حضور می‌یابند.
محمدی با اشاره به برخی امتیازات این دوره از مسابقات در بخش شفاهی افزود: برگزاری این مسابقات در واحدها سبب شد تا شور و شوق بیشتری را در واحدها و مراکز تابعه المصطفی(ص) شاهد باشیم همچنین شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی و حدیثی که جزء اهداف این مسابقات است با سهولت بیشتری انجام شد.
جانشین رئیس ستاد این جشنواره گفت: برگزیده هر ملیت در هر رشته در مرحله مقدماتی بخش شفاهی که در واحدها و مراکز جامعة المصطفی(ص) برگزار شد به مرحله نهایی راه می‌یابند.
محمدی عنوان کرد: مسابقات واحدهای خارج کشور کماکان ادامه دارد و با خاتمه یافتن آن، نفرات برتر به مسابقات مرحله نهایی که 13 بهمن ماه در قم برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.
محمدی همچنین از دریافت 559 مقاله از سوی دبیرخانه بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی(ص) خبرداد.
captcha