ساماندهی اطلاعات مؤسسات قرآنی استان اصفهان
کد خبر: 3544999
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

ساماندهی اطلاعات مؤسسات قرآنی استان اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از ساماندهی آمار و اطلاعات مربوط به مؤسسات قرآنی استان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه این نهاد در رابطه با مؤسسات قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با مؤسسات قرآنی، ساماندهی آمار و اطلاعات مربوط به مؤسسات قرآنی در سطح استان، اعم از تعداد مربیان، حافظان کل، حافظان یک جزء، فراگیران رشته تفسیر و تدبر در قرآن و غیره است. 
وی افزود: در این راستا با مراکز آموزشی و مؤسسات قرآنی استان، تفاهم نامه آموزشی امضا کرده‌ایم تا بتوانیم اطلاعات کاملی از ابعاد مختلف فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استان به دست آوریم. 
یعقوبی با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اصفهان، گفت: قرآن‌آموزان تمایل دارند در مؤسسه آموزشی خود آزمون دهند، ولی سیاست فعلی بر این مبنا قرار گرفته است که در هر شهری، آمون در یک مکان واحد برگزار شود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال میزان ثبت‌نام در آزمون نسبت به دوره‌های قبل، 12 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده استقبال خوب قرآن‌آموزان از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت است. 
یعقوبی بیان کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه آموزشی، قصد داریم آزمون دیگری را در سطح استان میان مؤسسات قرآن و عترت برگزار کنیم، در کنار آن آزمون ویژه‌ای در هر مؤسسه برگزار می‌شود تا قرآن‌آموزان بتوانند پس از گذراندن دوره آموزشی، گواهی نامه خود را دریافت کنند.
captcha