برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان
کد خبر: 3548050
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
رضوی خبر داد:

برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: این مسابقات بین‌المللی به صورت مشترک با جامعه المصطفی العالمیه(ص) برگزار خواهد شد و دنبال رایزنی با اوقاف نیز هستیم.
وی با بیان اینکه این مسابقات در اردیبهشت ماه سال 96 و همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد بیان کرد: این مسابقات با همکاری و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار می شود.
رضوی اظهار کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) در حال برگزاری است و مرحله نهایی این جشنواره نیز بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و نفرات برتر این جشنواره با نفرات برتر حوزه‌های علمیه داخل کشور رقابت خواهند کرد.
وی افزود: این مسابقات در واقع میان برترین‌های جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) که طلاب منتخب 40 کشور هستند و طلاب برتر ایران در رشته‌های توافق شده برگزار می‌شود.
رضوی اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، ترتیل، قرائت و مقالات پژوهشی با موضوع قرآن و تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود و 60 تا صد نفر از طلاب برتر قرآنی جهان در آن حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه با المصطفی(ص) برای برگزاری این مسابقات به توافق رسیده‌ایم بیان کرد: در حال رایزنی با اوقاف هستیم تا از حمایت و همکاری آنان به خصوص در مباحث اجرایی، حمایت مادی و پشتیبانی بهره‌مند شویم.
captcha