اصفهان جامع‌ترین شهرهای جهان اسلام است
کد خبر: 3548179
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

اصفهان جامع‌ترین شهرهای جهان اسلام است

گروه فرهنگی: یک عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در هفتمین همایش هفته نکوداشت روز اصفهان گفت: این شهر جامع‌ترین شهرهای جهان اسلام معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سیروس شفقی،عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ، روز گذشته سه شنبه 2 آذرماه در هفتمین همایش هفته نکوداشت روز اصفهان، اظهارکرد: اگر 365 روز سال را برای اصفهان جشن بگیریم، وظیفه شهروندی خود را به جا آورده ایم، اما اکنون این همایش در روزی برپا می‌شود که برای چندمین سال متوالی شاهد خشکسالی زاینده رود هستیم.    
وی بیان کرد:  زاینده رود نقش بنیادین در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان دارد و حیات این استان و استان‌های مجاور وابسته به استمرار جریان زندگی بخش آن دارد، و علاوه بر آن از میراث فرهنگی که یکی از ارکان مهم  گردشگری استان است، محافظت کنیم.
شفقی ادامه داد: جاذبه‌های میراث طبیعی و فرهنگی شهراصفهان بزرگ‌ترین سرمایه مردم استان برای توسعه است، لذا خود را موظف می‌دانیم با برنامه ریزی‌های همه‌جانبه و معرفی جاذبه‌ها به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه این استان را در محور گردشگری پیش ببریم و باور داشته باشیم گردشگری محور توسعه استان اصفهان است.   
عضوهیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه دانشگاه اصفهان گفت: گردشگران جهانی به جزء میراث فرهنگی به صنایع دستی هر شهر و کشوری نیز توجه دارند، امسال اصفهان به عنوان کانون‌های مهم صنایع دستی جهان از طرف«یونسکو» به ثبت رسیده است. 
وی گفت: اصفهان به عنوان جامع ترین شهرهای جهان اسلام معرفی شده است، بدون دلیل نبود که در سال 2006 میلادی از طرف پنجاه و شش کشور اسلامی عنوان پایتخت جهان اسلام را برای خود گرفته است.
براساس این گزارش، یکم آذر به عنوان روز اصفهان نام گذاری شده است.در پایان این همایش نیز  از سرآمدان اصفهان،  استاد محمود فرشچیان، استاد عبدالوهاب شهیدی، استاد کیومرث پوراحمد، دکترمحسن رنانی، مهندس سلیمان ساسون و استاد نادرقلی نادری رارانی به خاطر تلاش‌ و خدمات ارزنده‌شان قدردانی شد. 
captcha