حضور دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
کد خبر: 3552534
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حضور دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در تحریریه ایکنای خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ دبیر و جمعی از مسئولان ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت امروز، 20 آذرماه در تحریریه خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی حضور یافتند و در مورد آخرین وضعیت این طرح و اقدامات ستاد توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دبیر و جمعی از مسئولان ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم امروز، 20 آذرماه در تحریریه خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی حضور یافتند.
بنابر این گزارش، در این دیدار که حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت، حجت‌الاسلام سیدمهدی ذاکری، مسئول امور استان‌های طرح ملی تلاوت و محمد مقومی، مسئول اجرایی ستاد طرح ملی تلاوت حضور داشتند، توضیحاتی در مورد طرح ملی تلاوت و همچنین رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ارائه شد.
حضور دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت با بیان اینکه به صورت رسمی اجرای این طرح از سال 1391 و ویژه نوجوانان پسر 8 تا 14 سال آغاز شد، ابراز کرد: طرح ملی تلاوت در راستای اهدافی همچون کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن، آموزش کامل صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا، مفاهیم و ... و آموزش اجرایی تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا به اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 413 نوجوان جذب این طرح و فعالیت‌های قرآنی آن شده‌اند، ادامه داد: این طرح به دو سطح مقدماتی و پیشرفته که هر سطح نیز حدود سه سال زمان برای آن برنامه‌ریزی شده است، تقسیم می‌شود.
مقدم‌کیا ابراز کرد: همچنین تاکنون در 18 استان و 24 شهر با محوریت مؤسسات قرآنی، این طرح به مرحله اجرا در آمده است که در شهر مشهد نیز تاکنون مؤسسه صراط اجرای این طرح را بر عهده داشته است. البته در دوره جدید ثبت‌نام که سال پنجم اجرای طرح است و تا پایان آذرماه ادامه دارد چند مؤسسه دیگر شهر مشهد نیز همکاری و مشارکت دارند.
حضور دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
همچنین حجت‌الاسلام سیدمهدی ذاکری، مسئول امور فرهنگی و استان‌های طرح ملی تلاوت به بخشی از برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده در این طرح برای مخاطبان اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش مفاهیم به برنامه قرآنی، حفظ احادیث مرتبط با آیات، تلاش برای حضور یک روحانی مسلط به امور تربیتی در مؤسسات مجری طرح، برگزاری جلسات تلاوت قرآن به صورت منظم و ... از جمله این برنامه است.
در ادامه محمد مقومی، مسئول اجرایی ستاد طرح ملی تلاوت نیز در مورد برگزاری رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت، گفت: نخستین دوره این رقابت‌ها، سال گذشته برگزار شد و با توجه به خروجی خوبی که از اجرای آن شاهد بودیم، دومین دوره آن را نیز برای سال جاری در نظر گرفتیم.
حضور دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
وی افزود: در همین راستا، مرحله مقدماتی دومین دوره این رقابت‌ها از شهریورماه آغاز شد و مرحله نیمه نهایی آن نیز 23 الی 27 آذرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود که در نهایت 16 برگزیده این مرحله، اسفندماه به مرحله نهایی که در کربلا و عتبه عباسی برگزار می‌‌شود، راه می یابند.
مشروح این دیدار بزودی منتشر خواهد شد.
captcha