مراقب نفوذ دشمنان در حوزه باشیم
کد خبر: 3559487
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
دادستان کل کشور:

مراقب نفوذ دشمنان در حوزه باشیم

گروه حوزه‌های علمیه: دادستان کل کشور بر لزوم مقابله با نفوذ دشمنان در حوزه‎های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری شب گذشته 14 دی‌ماه در دیدار با آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به آسیب‎های روبه گسترش اجتماعی گفت: متاسفانه در 9ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کشفیات بیشتر مواد مخدر در قم بوده‏‌ایم.
وی افزود: نتیجه کارشناسی‌ها نشان می‏‌دهند که قانون مبارزه با مواد مخدر باید اصلاح شود و مواردی از اعدام‎ها باید اصلاح شود ولی اینکه به طور کلی مجازات اعدام را برداریم قابل پذیرش نیست.
دادستان کل کشور بیان کرد: امروزه قاچاقچیان از خارج از کشور تغدیه می‏‌شوند و کشورهای خارجی که منافع بسیاری از این ارتباط می‏‌برند به دنبال ایجاد فضای فساد و تهاجم فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب و علما حساسیت خاصی روی این مساله دارند که باید با استفاده از تریبون‏‌های مختلف این مساله را به عنوان یک مطالبه جدی در جامعه مطرح کنیم.
منتظری بیان کرد: ایجاد شبکه ملی لازم است، ولی متاسفانه این روند به کندی طی می‏‌شود؛ یکی از آسیب‏‌های فضای مجازی در کشور، مساله رشد طلاق است که برخی از پرونده‏‌ها در این زمینه تکان‌دهنده است.
وی گفت: نکته بعدی آنکه دشمنان ما به دنبال این هستند که اعتقادات مردم را هدف قراردهند و در همین زمینه به دنبال نفوذ در بین طلاب و روحانیون هستند؛ انتشار فایل صوتی که اخیرا صورت گرفت نیز از اهداف دشمنان نظام است با هدف کوبیدن نظام و انقلاب و امام صورت گرفت.
منتظری بیان کرد: دستگاه قضایی فعالیت خود را در این مسیر دنبال می‏کند ولی این کار پایان راه نیست، بلکه باید با فعالیت‏‌های هدفمند جلوی این حرکات گرفته شود.
فضای مجازی بلای بزرگ جامعه امروز است
آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی نیز در این دیدار گفت: قم از چند جهت دارای اهمیت است که اولین آن، اینکه این شهر چهارراهی برای شهرهای مختف کشور است و مرکزیت قم حتی از تهران نیز در وصل شهرها و استان‎ها بیشتر است.
وی افزود: دوم اینکه مرکز شیعه و مرکز بزرگترین حوزه‎های علمیه کشور است؛ حتی در میان اهل سنت نیز حوزه ‏‎علمیه‎‌ای با این وسعت نداریم.
این مرجع تقلید بیان کرد: نکته سوم اینکه قم خاستگاه انقلاب است و به همین خاطر دشمن روی این مرکز تمرکز کرده است و به دنبال وارد کردن ضربات خود از جهات مختلف است و به همین دلیل باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از این مساله بیاندیشیم.
وی گفت: در واقع قم متعلق به جهان تشیع است به همین دلیل دستگاه‏‎ها باید حساب خاصی روی قم باز کند تا بتوانیم در مقابل این آسیب‏ها بایستیم.
وی در ادامه با اشاره به دست‏های پشت پرده دشمنان در زمینه گرایش مردم به مواد مخدر در کار هستند گفت: این سوداگران فعالیت‎های خود را شکل سیاسی می‏‎دهند که باعث پیچیده شدن این مسایل شده است.
این مرجع تقلید فضای مجازی را بلای بزرگ برای جامعه امروز دانست و بیان کرد: به همین منظور سعی در ورود به این مساله داشتیم که با تیمی خبره از فضلای حوزه آسیب‏‎های این عرصه رصد شد و به مجموعه عظیمی از توهین‎ها دین و تلاش‏‌های ضد دینی و ضد الهی و ضد اخلاقی برخورد کردیم که البته در این زمینه با وزیر این عرصه نیز صحبت‏هایی داشتیم که گویی چندان اثربخش نبود.
وی گفت: حتی یکی از وزرا گفته است که مفاسد فضای مجازی هفت تا هشت درصد است، در حالی که عکس این مساله وجود دارد و اسناد بسیاری نیز در این عرصه قابل ارایه است.
وی عنوان کرد: راه حل این مساله نیز پیدا شده که همان شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی در کشور است که امیدواریم با اختصاص پهنای باند مناسب و محتوای مناسب بتواند این مسایل را در کشور حل کند.
آیت‏‎الله‏ مکارم شیرازی با اشاره به انتشار فایل صوتی مرتبط با امام راحل گفت: در خصوص فایل صوتی باید گفت که این کار یک حرکت انتقامی نسبت به امام بود؛ اینها می‎گویند که ما باید انتقام خود را بگیریم ولو اینکه نظام از بین برود درحالی که همین افراد حفظ نظام را شعار می‏‌دادند ولی برای انتقام از امام این چنین حرکاتی انجام می‏‎دهند.
وی بیان کرد: در این زمینه بین این گروه و خارج از کشور هماهنگی ایجاد شده است و دشمنان خارجی نیز با تحریک این گروه سعی دارند که به اهداف خود برسند؛ در همین زمینه نیز مشاهده کردیم که با این جسارت به امام و نظام حمله کردند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: در این عرصه و مشکلاتی که داریم نباید منفعل باشیم و تصور کنیم که نمی‏توان کاری کرد بلکه قطعا با کمک و عنایات الهی می‏‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
وی با مهم ارزیابی کردن وظیفه طلاب و حوزه علمیه در این زمینه گفت: امروز حرکت‏‎های خوبی در این زمینه انجام شده است که مدارس سفیران هدایت از جمله این حرکات مثبت است؛ ما نیز به طلاب 400 حوزه در ایران در 12کشور خارجی شهریه نیز شهریه می دهیم و تا توان داریم از این جوانان پاک که سربازان امام زمان(عج) هستند حمایت می‏‎کنیم.
captcha