راه‌اندازی کمپین برگزاری صحیح مجالس ترحیم
کد خبر: 3560291
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
پورداراب خواستار شد:

راه‌اندازی کمپین برگزاری صحیح مجالس ترحیم

گروه اجتماعی: کارشناس امور دینی و مساجد تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم راه‌اندازی کمپین برگزاری صحیح مجالس ترحیم، گفت: برگزاری مراسم ترحیم و سوگواری در جامعه ما از مسیر درست خود خارج شده است.

مهدی پورداراب، کارشناس امور دینی و مساجد تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با بیان اینکه برگزاری مجالس ترحیم در جامعه ما از مسیر درست خود خارج شده است، گفت: برگزاری مراسم ترحیم و سوگواری در همه دنیا مرسوم است اما در فعل برگزاری آن در جامعه ما از مسیر درست خود خارج شده است.
وی افزود: اقدام به برگزاری مراسم سوگواری یک اقدام اجتماعی است اما متأسفانه این مسأله در جامعه ما روال درستی را ندارد که باید به‌دنبال راه‌حلی مناسب در این خصوص بود.
پورداراب اظهار کرد: باید بازگشتی به فلسفه درست برگزاری مراسم ترحیم داشته باشیم زیرا اکنون مراسمی که با این عنوان برگزار می‌شود خارج از فلسفه اصلی سوگواری است.
انتقال مسائل حاشیه به متن در مجالس ترحیم
کارشناس امور دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه به بروز انحرافات در جریان برگزاری مراسم سوگواری اشاره و عنوان کرد: در بحث سوگواری همانطور که در بسیاری از جریانات انحرافاتی وجود دارد، انحرافاتی ایجاد شده است.
پورداراب گفت: مسائلی را که حاشیه بوده‌اند به متن منتقل و مواردی که در متن بوده‌اند به حاشیه تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: در گذشته مراسم عزاداری با روضه و خواندن قرآن برپا می‌شد و در آن مجلس پذیرایی ساده‌ای صورت می‌گرفت اما اکنون این مجالس تبدیل به تجملاتی شده که ما شاهد آن متأسفانه در جامعه هستیم.
پورداراب به مجالس عزاداری در مساجد نیز اشاره و افزود: اکنون در مساجد این شهر می‌‌بینیم که مجالس بدون روحانی و یا توزیع قرآن بین حاضرین و قرائت قرآن برگزار می‌شود و این از جمله آسیب‌هایی است که در مجالس ترحیم می‌بینیم.
کارشناس امور دینی و مساجد تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیرو جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان دستورالعملی مبنی بر موارد یاد شده به تمامی حسینیه‌ها و مساجد ارسال شده تا موارد مذکور رعایت شود.
وی در پایان بر فرهنگ‌سازی در این خصوص اشاره و اظهار کرد: در جلسه‌ صبح امروز اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این خصوص، بر راه‌اندازی کمپین برگزاری صحیح مجالس ترحیم تأکید شد.
captcha