بانوان نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند
کد خبر: 3560916
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

بانوان نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

گروه اجتماعی: کارشناس حلقه‌های صالحین در استان یزد گفت: بانوان نقش کلیدی در استحکام بنیان خانواده، تربیت فرزندان و ترویج زندگی به سبک اسلامی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدرضایی، کارشناس حلقه های صالحین در استان یزد صبح امروز در جمع بانوان توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اهمیت نقش زن در خانواده و اجتماع و تاثیر آن ها در ترویج زندگی به سبک اسلامی، تاکید کرد: استفاده هوشمندانه والدین از فضای مجازی توسط فرزندان امر بسیار مهم و حیاتی است زیرا فضای مجازی هم به عنوان فرصت و هم به منزله تهدید تلقی شده و در استحکام بنیان خانواده نقش اساسی دارد.
این کارشناس افزود: خودشناسی، همسرداری و تربیت فرزندان در کانون خانواده از وظایفی است که زنان نسبت به آن باید با بصیرت کامل عمل کنند. 
وی ادامه داد: رفتار درمانی در تربیت فرزندان بزرگتر و درمان گفتار در فرزندان کوچکتر، نقش کلیدی در تربیت اجتماعی فرزندان ایفا می کند.
این کارشناس دینی با بیان مثالی در ترغیب فرزندان به نماز اول وقت تصریح کرد: اگر پدر و مادر نماز اول وقت را فراموش نکنند به برکت این نماز، گفتار و رفتارشان تاثیر گذارتر شده و این عمل صادقانه و برخورد خوب می توانند خود زمینه را برای تشویق فرزندان به خواندن نماز اول وقت فراهم کند. 
وی یادآور شد: بازی کردن با بچه ها در وقت نماز و تشویق آن ها به این امر باعث می شود شیرینی نماز به آن ها بچسبد زیرا این اقدام سیره ای عملی اهل بیت عصمت و طهارت در حوزه تربیت فرزند به شمار می رود.
سیدرضایی تاکید کرد: مادارن سعی کنند با فرزندان دوست باشید و محیط خانه را شاد نگه دارند تا فرزندان جذب محیط های ناسالم بیرون نشوند.
captcha