سوءاستفاده از زن در ازدواج موقت موضوعیت ندارد
کد خبر: 3563009
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

سوءاستفاده از زن در ازدواج موقت موضوعیت ندارد

گروه اجتماعی: کارشناس و مشاور دینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ازدواج موقت، برای زن حقوقی مشخص شده و طرفین در قبال یکدیگر تعهد دارند و به هیچ وجه سوءاستفاده از زن در این نوع ازدواج موضوعیت ندارد.

سعید سلطانیان، کارشناس و مشاور دینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به اینکه اسلام بر ازدواج تأکید کرده و حتی گفته کنیزان را به ازدواج خود در آورید، اظهار کرد: اسلام ازدواج موقت را جایز می‌داند و در کل، ازدواج برای تشکیل خانواده و دوری از گناه و معصیت لازم است؛ ضمن اینکه طبیعت هر انسانی این است که نیاز به ازدواج دارد و راه برطرف کردن امیال جنسی به صورت مشروع، همان ازدواج است.
وی افزود: اسلام برای افرادی که شرایط ازدواج دائم را نداشته و یا به دلیل برخی از مشکلات نمی‌توانند ازدواج دائم انجام دهند، راهکاری به نام ازدواج موقت را تعیین کرده است.
سلطانیان ادامه داد: ازدواج دائم و موقت به لحاظ شرعی و دینی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، جز اینکه در صیغه ازدواج موقت، مدت زمان قید می‌شود.
کارشناس و مشاور دینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: ازدواج موقت راهکاری است که پیامبر(ص) ۱۴۰۰سال پیش آن را مطرح کرد تا در جامعه اسلامی، اگر جوانی شرایط ازدواج دائم را نداشت، بتواند از این طریق به صورت مشروع به نیاز خود پاسخ داده و دچار گناه و معصیت نشود.
وی ضمن اشاره به اینکه مرحوم شیخ صدوق در کتاب خود روایات زیادی در خصوص جواز ازدواج موقت آورده است، گفت: ازدواج موقت برای همه مردان، زنان مطلقه و دختران مجرد جایز بوده و البته برای دختران اذن پدر واجب است.
سلطانیان تأکید کرد: ازدواج موقت مبنای شرعی دارد و به هیچ وجه در این نوع ازدواج، زن مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد. در ازدواج موقت، صیغه خوانده شده، مدت زمان و مهریه زن نیز مشخص می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۸
0
0
واقعنم که طرف معلوم نیست چه مسئولیت درست و درمانی داره اومد توی نصفه صفحه موضوع به این مهمی و حساسی رو زیر سوال برده و راحت برای خودش حکم صادر کرده !
علما هم تا حالا به این راحتی اظهار نظر نکردن و راه حل ندادن در این موضوع .
خوبه آدم کلان جامعه رو در نظر بگیره وقتی نظر میده
captcha