نماز، خضوع در برابر خداوند است
کد خبر: 3564604
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

نماز، خضوع در برابر خداوند است

گروه معارف: مدرس دوره آداب و اسرار نماز در توزیع برق یزد گفت: فلسفه نماز، خضوع در برابر خداوند و جلوگیری از طغیان نفس و مهار انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، مدرس دوره آداب و اسرار نماز در توزیع برق یزد هدف کلی از برگزاري دوره آموزشي آداب و اسرار نماز را آشنايی کارکنان توزیع برق با تجويد و قرائت صحيح و جايگاه نماز در قرآن و روايات بيان داشت و اظهار کرد: در اين دوره آموزشی فلسفه و فوائد نماز، ابعاد و جايگاه عبادت و نتايج و آثار جدی عبادت در زندگی فردی و اجتماعی تشريح شده است.
وی با اشاره به اينكه اسلام يک دين اجتماعی و برای تک تک مردم جامعه دستور العمل دارد در خصوص جایگاه نماز گفت: نماز جزء پنج رکن اسلام و از جایگاه برجسته ای برخوردار است و سبك شمردن آن نيز طبق روايات جايز نيست.
حجت‌السلام موسوی بیان کرد: نماز جنبه کلیدی دارد و همانطور که سر در بدن جنبه حیاتی دارد، قبولی اعمال نیز به نماز گره خورده است.
وی رعایت حقوق در بين کارکنان اداری، آرامش انسان، غفلت زدایی و ایجاد خدا محوری در كار و زندگی، دفع و رفع منکرات و پاکسازی روح انسان را در گرو برپایی نماز توصیف کرد.
مدرس دوره آداب و اسرار نماز با اظهار خرسندی از اینکه وضعیت حضور کارکنان برق در ادای نماز جماعت مطلوب است، متذكر شد: به همان اندازه که غذا برای جسم اهمیت دارد روح نیز به دعا و نماز نیاز دارد و تاثير اجتماعی نماز جماعت به مراتب بيشتر از نماز فردي است.
منبع: روابط عمومی توزیع برق یزد
captcha