تخصيص اعتبار برای مرمت بقاع متبركه و امامزادگان البرز
کد خبر: 3567110
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

تخصيص اعتبار برای مرمت بقاع متبركه و امامزادگان البرز

گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز از تخصیص اعتبار ويژه برای مرمت، تعمير و ساخت بقاع متبركه و امامزادگان این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، ذبيح الله قائمی، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان البرز، پنجشنبه، هفتم بهمن ماه در حاشيه غبارروبی و عطر افشانی آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) كرج اظهار كرد: در كنار كمك‌های مردمی، سازمان مديريت و برنامه‌ريزی اعتبار ويژه‌ای برای نگهداری و مرمت مكان‌های مذهبی تخصيص خواهد داد.
وی افزود: علاوه بر تعمير و بازسازی امامزادگان بايد زیرساخت‌هایی همچون شبستان‌، زائرسرا، سکوی استراحتگاه و خدمات رفاهی مردم را در جوار این امامزادگان البرز فراهم کنیم.
این مسئول حرم امامزادگان را مامن دل‌های عاشقان اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: حرم مطهر امامزادگان ملجا و سنگ صبور شیعیان است و وجود حرمین متعدد در اين استان  از عنایات الهی است و باید زمینه زیارت بیشتر مردم در این حرمین را فراهم کنیم.
قائمی ابرازکرد: امامزادگان همچنین به عنوان سمبل و نماد معنویت پذیرای زائران در ایام مختلف سال هستند و اقشار مختلف مردم هنگام گرفتاری و سختی و ایام فراغت در این اماکن متبرکه حضور می‌یابند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان البرز بيان كرد:بقاع متبرکه و همچنین امامزادگان بواسطه نسبتی که با ائمه اطهار و اولیاءالله دارند همواره مورد توجه و تکریم مردم بوده اند و این اماکن مورد احترام و همچنین در طول سال با حضور تعداد زیادی اقشار مختلف همراه بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از فرصت این اماکن متبرکه در راستای سرعت بخشیدن به غنای فرهنگی جامعه و همچنین گسترش سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم که این اماکن متبرکه بهترین محل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

captcha