جوابیه اوقاف استان مرکزی درباره مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3600570
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

جوابیه اوقاف استان مرکزی درباره مسابقات قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، به‌دنبال اظهارات مسئولان آموزش‌وپرورش استان مبنی بر عدم حمایت اوقاف از مسابقات قرآن دانش‌آموزی جوابیه‌ای در اختیار ایکنا قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به دنبال گلایه‌های مسئولان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی مبنی بر عدم حمایت اداره‌کل اوقاف از سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، جوابیه‌ای در اختیار ایکنا قرار داد که منتشر می‌شود.
بسمه تعالی
در پاسخ به مباحث مطرح شده توسط معاون محترم پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در خصوص عدم مساعدت و حمایت اوقاف و امورخیریه از مسابقات دانش‌آموزی لازم دیدم نکاتی را به عرض برسانم.
1 – اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان در راستای برگزاری مسابقات از مرحله شهرستانی تا مرحله استانی و اعزام برگزیدگان به مسابقات کشوری هیچ نوع مساعدتی از سازمان و یا دستگاه‌های دولتی دریافت نکرده و به جهت هزینه‌های فراوان امکان مساعدت به دستگاه‌های دیگر را در این راستا ندارد.
2 – پیرو جلسات تخصصی در سطح سازمان با حضور کارشناسان دو دستگاه و طرح مشکلات این اداره‌کل تاکنون تفاهم‌نامه‌ای در جهت حمایت از مسابقات دانش‌آموزی استان امضاء ننموده و مراتب عدم امضاء به امور قرآنی سازمان با موضوع عدم کفاف موجودی منابع قرآنی استان در راستای حمایت از دیگر مسابقات اعلام شده است. 
3 – آموزش‌وپرورش با تعدد رشته‌ها و حجم شرکت کنندگان با هدف آموزش عمومی قرآن کریم اقدام به برگزاری مسابقات می‌نماید در حالی که هدف از برگزاری مسابقات در سازمان اوقاف و امورخیریه مشخص نمودن نخبه‌هاست که حجم شرکت‌کنندگان و راه‌یافتگان به مرحله استانی در اوقاف نهایت 400 نفر می‌باشد که یقیناً هزینه‌های آن بسیار کمتر و قابل مدیریت است بر خلاف آموزش‌وپرورش. 
4 – نقش نظارتی و مشارکتی اوقاف استان در برگزاری مسابقات دانش‌آموزی رعایت نشده و این موضوع در جلسات مشترک نیز طرح گردیده است و اینکه اوقاف و امورخیریه تخصص و سابقه چهل دوره برگزاری مسابقه را کنار بگذارد و فقط نقش حمایتی داشته باشد یقیناً امکان‌پذیر نیست. 
5 – در خصوص مصوبه‌ای که دال بر تجلیل از نفرات برتر مسابقات دانش آموزی توسط اوقاف استان باشد تعهدی وجود نداشته است.
6 – با توجه به تفاهم‌نامه، همکاری و مساعدت باید از جانب هر دو دستگاه به همدیگر باشد در حالی که برای برگزاری مسابقات و همایش‌هایی که در سالن‌های مربوط به آموزش‌وپرورش انجام می‌شود کاملاً هزینه دریافت می‌شود.
خبرگزاری ایکنا بنابر رسالت خود آمادگی انعکاس نظر آموزش‌وپرورش یا نظرات تکمیلی اداره‌کل اوقاف استان را دارد.
captcha