«ملک سلیمان» در دهه سینمای ایران در ونزوئلا
کد خبر: 3616809
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

«ملک سلیمان» در دهه سینمای ایران در ونزوئلا

گروه بین‌الملل: دهه سینمای ایران، 16 تیر با همكاری كتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزنی فرهنگی كشورمان در کاراکاس، آغاز شد.

فوری//«ملک سلیمان» در دهه سینمای ایران در ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دهه سینمای ایران، 16 تیر با حضور و سخنرانی حسین میرزایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سادی، رئیس کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا در سالن نمایش فیلم این کتابخانه با نام «هوگوچاوز» آغاز به كار كرد.
در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، رئیس کتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزن فرهنگی كشورمان به ترتیب به معرفی دهه سینمای ایران و ویژگی این سینما پس از انقلاب اسلامی و همکاری‌های دو جانبه ایران و ونزوئلا پرداختند.
آغاز این دوره سینمای ایران با پخش مستند توریستی از ایران با عنوان «ایران فوق العاده است» به زبان اسپانیولی آغاز شد و با فیلم‌های سینمایی «مریم مقدس»، «ملک سلیمان» و ... ادامه می‌یابد.
برپایی نمایشگاه کتاب از آثار تازه منتشر شده نمایندگی فرهنگی كشورمان در ونزوئلا و اهدای تعدادی از این کتاب‌ها به کتابخانه ملی ونزوئلا از برنامه‌های جنبی این آیین بود.
بنابر اعلام این خبر، دهه سینمای ایران تا 31 تیرماه با همكاری كتابخانه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا و رایزنی فرهنگی كشورمان در سالن هوگوچاوز این کتابخانه، ادامه دارد.

«ملک سلیمان» در دهه سینمای ایران در ونزوئلا
captcha