دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان به دنبال اخذ مجوز ایجاد مقطع دکترا
کد خبر: 3630924
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان به دنبال اخذ مجوز ایجاد مقطع دکترا

گروه فرهنگی: مدیر آموزش دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان از ثبت‌نام دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته در مرداد ماه سال جاری بر اساس سوابق تحصیلی و بدون برگزاری آزمون در این دانشگاه خبر داد.

مهدی دوروشی، مدیر اداره آموزش دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) بر اساس سوابق تحصیلی و بدون برگزاری آزمون صورت می‌گیرد و داوطلبان باید دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم باشند.
وی افزود: ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و یا در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) حضور پیدا کرده تا اطلاعاتشان در سایت سازمان سنجش ثبت شود. البته قابل ذکر است که ثبت‌نام برای تحصیل در این دانشگاه در تمام طول سال قابل انجام است و داوطلبان هر زمان که برای ثبت‌نام مراجعه کنند، برایشان پرونده تشکیل می‌شود، اما در یک بازه زمانی سایت سازمان سنجش باز شده و اطلاعات داوطلبان در آن ثبت می‌شود. با توجه به اینکه سال تحصیلی در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه آغاز می‌شود، داوطلبان هر زمان که برای ثبت‌نام مراجعه نموده و به هر کدام از این دو بازه زمانی نزدیک‌تر باشند، مشغول تحصیل می‌شوند.
دوروشی ادامه داد: کسانی هم که در آزمون سراسری شرکت کرده باشند، می‌توانند برای رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) ثبت‌نام کنند و چون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی انجام می‌شود، رتبه کنکور در پذیرش آنان ملاک قرار نمی‌گیرد. این افراد کافی است در فرم انتخاب رشته خود، کد رشته‌های این دانشگاه را وارد کنند.
وی اضافه کرد: رشته‌های مقطع کارشناسی پیوسته(چهار ساله) عبارتند از معارف اسلامی و علوم تربیتی؛ علوم قرآن و حدیث(که شش زیر مجموعه را دربرمی‌گیرد، شامل مطالعات قرآن، مطالعات حدیث، هنرهای قرآنی، تربیت مربی قرآن و حدیث، تربیت دبیر قرآن و حدیث و فرهنگ و رسانه)؛ فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ معارف اسلامی و مدیریت؛ معارف اسلامی-تبلیغ و ارتباطات؛ فلسفه و کلام اسلامی و زبان و ادبیات عربی. در مقطع کاردانی(دو ساله) نیز در رشته‌های تربیت معلم قرآن؛ تربیت مبلغ قرآن و امور فرهنگی پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.
مدیر اداره آموزش دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: رشته‌های کارشناسی ناپیوسته(دو ساله) نیز مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که دارای مدرک کاردانی(فوق دیپلم) هستند و یا سطح یک حوزه علمیه(مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه) را گذرانده‌اند. این رشته‌ها شامل تربیت معلم قرآن؛ تربیت مربی امور تربیتی؛ آموزش دینی و عربی؛ مدیریت امور فرهنگی و مدیریت تبلیغات گرایش فرهنگی هستند. ثبت‌نام در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته نیز در مرداد ماه انجام می‌پذیرد. دو رشته مدیریت خانواده و کودکیاری گرایش مربی کودک در مقطع کاردانی پیوسته(دو ساله) نیز وجود دارد و مخصوص کسانی است که مدرک دیپلم سه ساله کاردانش یا فنی-حرفه‌ای مرتبط با این دو رشته داشته باشند. پذیرش این رشته‌ها تا شهریور ماه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش دانشجو بر اساس شرکت و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش صورت می‌گیرد. رشته‌های این مقطع شامل علوم قرآن و حدیث؛ نهج‌البلاغه گرایش اصول الدین و معارف علوی؛ شیعه‌شناسی؛ تفسیر و علوم قرآن؛ علوم حدیث گرایش تفسیر اثری؛ شیعه‌شناسی گرایش کلام؛ فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ روان‌شناسی اسلامی گرایش روان‌شناسی مثبت‌گرا؛ مذاهب اسلامی؛ اخلاق کاربردی و مدرسی معارف اسلامی هستند. دوره کارشناسی ارشد دو ساله شامل سه ترم آموزشی و یک ترم تدوین پایان نامه است. کلاس‌های بانوان در این مقطع اوایل هفته و کلاس‌های آقایان بعد از ظهرها و اواخر هفته برگزار می‌شود.
دوروشی تصریح کرد: دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) یکسری شرایط و ضوابط اختصاصی برای پذیرش دانشجو دارد، از جمله اینکه داوطلبان باید شیعه مذهب باشند؛ در برگزاری کلاس‌ها تفکیک جنسیتی اعمال می‌شود و داشتن پوشش چادر برای بانوان الزامی است.
وی افزود: دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) یک دانشگاه غیر دولتی-غیر انتفاعی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم است. طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارت علوم، این دانشگاه جزء دانشگاه‌های غیر انتفاعی سطح یک کشوری قرار دارد و در سال‌های گذشته معمولا در زمره دانشگاه‌های برتر در زمینه قبولی فارغ‌التحصیلان کارشناسی خود در مقطع کارشناسی ارشد چه در میان دانشگاه‌های غیر انتفاعی، چه در میان دانشگاه‌های استان اصفهان و چه در میان دانشگاه‌های سطح کشور محسوب می‌شود.
مدیر اداره آموزش دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) خاطرنشان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دانشگاه به نشانی اینترنتی www.icqt.ac.ir و یا شماره‌های 33372020 و 09130913214 تماس حاصل نمایند. آدرس دانشگاه نیز اصفهان، بزرگراه شهید خرازی، ابتدای خیابان شهیدان غربی است.
وی اظهار کرد: انشاءالله در آینده نزدیک مجوز راه‌اندازی مقطع دکترا و دوره کارشناسی ارشد مجازی از وزارت علوم صادر می‌شود و می‌توانیم دانشجو پذیرش کنیم.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فيروزه صامتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۲۲:۵۶
1
0
عالي بود اميدوارم راه اندازي پذيرش در مقطع دكترا هرچه زودتر انجام شود
سوسن كسائي
|
Canada
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۸:۳۱
1
0
سلام و سپاس
ان شاالله به زودي مقطع دكترا برگزار شود
دانشجوی کارشناسی ارشد سالهای قبل دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۰۰:۲۴
0
0
خیلی عالی.در مسیر کسب مجوز دکترا برای دست اندر کاران دانشگاه آرزوی موفقیت دارم.
عظیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۱۶:۳۱
0
0
خیلی خوب موفق باشید در انتظار بازگشایی دکترا رشته قرائات . علوم قرآنی یا قرآن و حدیث هستیم .
کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
captcha