زمینه گسترش حوزه‌های علمیه در البرز فراهم شود
کد خبر: 3632913
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

زمینه گسترش حوزه‌های علمیه در البرز فراهم شود

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه فضاسازی لازم برای حضور طلاب در این استان فراهم نشده است، گفت: زمینه گسترش حوزه‌های علمیه در البرز ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدابراهیم سلطانی، مدیر حوزه علمیه استان البرز، 30مرداد در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان البرز که در مصلی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره درصدد بودیم زمینه رشد و تعالی جوانان در استان فراهم شود، اظهار کرد: موفقیت‌های به‌دست‌آمده در سطح حوزه‌های علمیه استان با مساعدت همگانی اساتید و معاونان حاصل‌شده است.
وی بابیان اینکه از اساتید رضایت کامل داشته زیرا رشد مطلوبی را در خصوص طلبه‌های خود شاهد هستیم، افزود: طلبه‌های استان البرز جویای علم‌آموزی بیشتر از اساتید هستند.
مدیرحوزه علمیه استان البرز با اعلام اینکه سال گذشته استان البرز حائز رتبه اول در بخش پژوهش حوزه‌های علمیه شد، تصریح کرد: طی سال گذشته بیش از ۶۰۰ پژوهش در البرز به ثبت رسید.
سلطانی بیان کرد: استان البرز از حساسیت بالایی برخوردار است؛ متأسفانه تا به امروز توجه خاصی به این منطقه نشده است.
وی با اشاره به وجود دهه‌ها فرقه فعال در استان البرز و لزوم توجه بیشتر به این منطقه، خاطرنشان کرد: بدون همکاری و مساعدت مسئولین مشکلات برطرف نخواهد شد.
این مسئول گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان البرز وجود دارد، باید به ازای هر ۱۰۰ مدرسه یک حوزه علمیه در منطقه ایجاد شود.
مدیرحوزه علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه فضاسازی لازم برای حضور طلاب در استان البرز انجام‌نشده است، بیان کرد: با تحقق این مهم امنیت مطلوبی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.
در حاشیه این برنامه؛ مراسم تودیع مدیر سابق حوزه‌های علمیه البرز و معارفه مدیر جدید برگزار شد.
captcha