مؤسسه‌ای به دور از کلیشه‌ها/ احسنت گفتن‌ها برای ما تلسکوپ نمی‌شود
کد خبر: 3634678
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
فیاضی تشریح کرد:

مؤسسه‌ای به دور از کلیشه‌ها/ احسنت گفتن‌ها برای ما تلسکوپ نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی تسنیم ساوه گفت: در این مؤسسه تأکید بر معارف دوران امام صادق(ع) و مسائل جدید از جمله نجوم، و ژنتیک است، بارها گفتیم به خرید ابزار روز از جمله تلسکوپ نیاز داریم و هزاران احسنت هم از مسئولان شنیده‌ایم اما این‌ها برای ما حمایت نمی‌شود.

فهیمه فیاضی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت تسنیم شهرستان ساوه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) استان مرکزی، گفت: این مؤسسه در زمینه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی فعالیت دارد، در حوزه پژوهش در زمینه اسلامی کردن کتب‌ زبان خارجه کار می‌کند.
 وی بیان کرد: در سال‌های اخیر ارشاد در زمینه کتب زبان تنها به ویرایش عکس‌ها توجه داشته و متن را رها کرده است ما سعی کردیم با برنامه‌ریزی فرهنگ بومی اسلامی طرحی را معرفی کنیم که بچه‌ها در کلاس زبان به حفظ آیات و حدیث به زبان انگلیسی می‌پردازند.
فیاضی بیان کرد: یکی از رویکردهای مؤسسه آموزش‌های معارف دوران امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، یعنی بازگشت و ادامه دادن این معارف، همانطور که در تاریخ اسلام  تأکید شده شیعیان در دوره این دو امام بزرگوار کمتر آسیب دیدند و فقط  به آموزش فقه و کلام بسنده نمی‌شد، پرداختن به مسائل علمی از جمله برگزاری  کلاس‌های نجوم و طب نیز مورد توجه بود.
وی ادامه داد: این مؤسسه اقدام به برگزاری کلاس‌هایی در زمینه افزایش نبوغ و خلاقیت کرده است این کلاس‌ها قرآن‌آموزان را به تفکر درباره آموزش‌هایی که در کلاس ارائه می‌شود وا می‌دارد.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت تسنیم شهرستان ساوه افزود: کلاس‌های ژنتیک، زیست شناسی، هوا و فضا نیز در این مؤسسه برگزار می‌شود البته تعداد افراد ثبت‌نامی محدود است ما با تبلیغات اندک این کلاس‌ها را معرفی کردیم و توان آموزش گسترده نداریم؛ لذا تجهیز مؤسسه برای بنده در اولویت است.
فیاضی با اشاره به برگزاری کلاس‌های نقاشی گفت: موضوعات نقاشی آیات قرآن است همچنین کلاس‌های آموزشی دین شناسی در این مؤسسه برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود.متأسفانه نگاه جامعه به فعالیت‌های قرآنی  صرفاً برگزاری دوره‌های روخوانی، روانخوانی است، این نگاه یک معضل است.
وی تصریح کرد: بارها به مسئولان گفتیم که مؤسسه نیاز به تلسکوپ و... دارد و هر بار نوع فعالیت مؤسسه را برای مسئولان توضیح دادم هزاران احسنت شنیدیم غافل از این که این احسنت گفتن‌ها در عمل برای ما حمایت نمی‌شود.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت تسنیم شهرستان ساوه گفت: بودجه قرآنی وجود دارد اما تخصیص آن بین مؤسسات یکسان نیست اگر قرار است در مسیر قرآنی و بویژه در شهرستان‌ها فعالیت‌های مستمری انجام شود باید بودجه بیشتری در اختیار مدیران مؤسسات قرار گیرد.
captcha