امکان تعیین جنسیت جنین در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل وجود دارد
کد خبر: 3641422
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

امکان تعیین جنسیت جنین در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل وجود دارد

گروه اجتماعی: دکترای جنین شناسی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل گفت: امروزه با پیشرفت علوم پزشکی و استفاده از روش‌های علمی می‌توان جنسیت کودک را قبل از تولد تعیین كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مصطفی اشرفی اوصالو روز گذشته 21شهریورماه با بیان اینکه اسپرم مرد تعیین کننده جنسیت جنین است، افزود: از لحاظ علمی، جنس جنین در مرحله لقاح با نوع اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند، مشخص می‌گردد و باروری با کروموزوم X به طور طبیعی دختر و با کروموزوم Y پسر می‌شود.
وی با اشاره به روش‌های مختلف تعیین جنسیت خاطرنشان کرد: در روش اول جنسیت به صورت طبیعی از طریق رژیم غذایی و رعایت زمان تخمک‌گذاری با توجه به جنس دلخواه تعیین می گردد که موفقیت آن بالای ۵۰ درصد است.
دکترای جنین شناسی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل ادامه داد: دومین شیوه، روش کمک‌ باروری IUI است که در این روش نمونه اسپرم در آزمایشگاه شستشو و کروموزوم های X و Y جدا می شود تا بر حسب علاقه زوج به جنس مورد نظر به رحم منتقل می شود.
اشرفی اوصالو درصد موفقیت تعیین جنسیت به روش PJD را تقریبا صددرصد عنوان و تصریح کرد: در این روش که به زودی انجام آن در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل امکان پذیر خواهد شد جنسیت و مسائل ژنتیکی جنین، در آزمایشگاه بررسی شده و بر اساس خواسته زوجین، عمل انتقال انجام می گیرد. 
وی از انجام تعیین جنسیت جنین در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و تاکید کرد: به دلیل مراقبت و کنترل از لحظه‌ی تخمک و اسپرم گیری تا زمان انتقال، امکان جا به جایی جنین شخصی با شخص دیگر در محیط آزمایشگاه وجود ندارد.
captcha