مسابقات قرآن جوانان جهان اسلام آبان‌ماه در شیراز برگزار می‌شود/ مشاركت 300 نفر
کد خبر: 3646263
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
رضایی:

مسابقات قرآن جوانان جهان اسلام آبان‌ماه در شیراز برگزار می‌شود/ مشاركت 300 نفر

گروه اجتماعی: دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام، از برگزاری مسابقات قرآن جوانان جهان اسلام در آبان‌ماه امسال در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه با حضور بیش از 300 نفر از جوانان داخلی و خارجی که عضو کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی هستند، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان فارس، علی رضایی، دبیراجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام با بیان اینكه مهتمرین هدف از پایتختی شیراز، شناساندن این شهر کهن به نسل جوان در كشورهای جهان اسلام بود، گفت: بعد از كسب عنوان پایتخت جوانان جهان اسلامی، بیش از 500 نفر از شهروندان كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی با هزینه شخصی و به همراه خانواده به شیراز سفر كرده‌اند.

وی افزود: چنین اتفاقی می‌تواند رونق بخش صنعت گردشگری نیز باشد و در سایر ابعاد نیز بسترساز ارتقای شاخص‌های تاثیرگذار بر توسعه تلقی می‌شود.

رضایی، مسابقات قرآنی جوانان جهان اسلام را یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام دانست و افزود: مسابقات قرآنی چهارمین برنامه از سری برنامه‌های پایتختی شیرازاست که قرار است آبان‌ماه سال 96 با شکوه خاصی با حضور بیش از 300 نفر از جوانان داخلی و خارجی که عضو کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی در شیراز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگردی مهم‌ترین ابزار برای صدور فرهنگ کشورها است، گفت: بر اساس آمار رسمی سازمان کنفرانس اسلامی و قدردانی این سازمان از برنامه پایتختی شیراز، پس از افتتاحیه 109 هزار و 650 نفر از کشورهای مختلف رویدادهای شیراز را از طریق سایت سازمان دنبال کرده‌اند.

دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام، این آمار را از دستاوردهای خوب در راستای شناساندن شهر شیراز و استان فارس برشمرد و گفت: در برنامه عکس شیراز بیش از 300 عکاس داخلی وخارجی شرکت کردند که عکاس کشور رومانی درشهرش نمایشگاه‌ها عکس‌های شیراز را بر پا کرد و این عکاس در خواست کرده در شیراز نمایشگاهی برگزار کند که این امر هم موجب رونق گردشگری می‌شود .

رضایی ادامه داد: پایتخت شدن شهر شیراز به راحتی بدست نیامده چرا که پنج کلان شهر کشور نیز داوطلب این عنوان شده بودند اما با توجه با زیرساخت‌های فرهنگی و تاریخی سازمان کنفرانس اسلامی پس از بازدید از شیراز این شهر را به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: عنوان‌هایی که شهر شیراز تاکنون کسب کرده مربوط به تاریخ کهن کشورمان در گذشته بود و پس از آن به دلیل نبودن ارتباطات بین‌المللی ظرفیت‌های شیراز مغفول مانده بود و هیچ عنوان جدیدی این شهر تاریخی کسب نکرده و شناساندن شیراز دستاوردی نو برای تاریخ ایران است و دروازه تمدن اسلامی بر روی تمام کشورها باز شد .

دبیراجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام ادامه داد: متأسفانه برخی افراد مغرضانه اعلام کردند که پایتختی شیراز هیچ دستاوردی نداشته و هزینه‌های میلیاردی هم برای آن شده است که این موضوع درست نیست و همان‌گونه که گفتم مهم‌ترین دستاورد معرفی شهر شیراز برای نسل جوان بوده است و تاکنون تنها 500 میلیون تومان هزینه در بر داشته که آورده آن بسیار بیشتر از هزینه صورت گرفته است ضمن اینکه تمام هزینه‌ها از منابع غیر استانی و از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین شده است.

رضایی بیان کرد: چه دستاوردی بهتر از اینکه بیش از 100 هزار نفر از کشورهای جهان اسلام با شهر شیراز از طریق سایت سازمان کنفرانس اسلامی و سایت انگلیسی، فارسی شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام آشنا شدند و چقدر باید هزینه می‌کردیم تا این تعداد افراد با شهر شیراز آشنا شوند.

وی گفت: در برنامه افتتاحیه بیش از 50 شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی اخبار این رویداد را پخش کردند بدون اینکه بخواهیم برای پخش آن هزینه‌ای پرداخت کنیم و این بدان معناست که شیراز به خوبی به جهان اسلام و دیگر کشورها معرفی شده است و به اهدافمان درپروتکل امضا شده دست یافته‌ایم.

رضایی با انتقاد از شهرداری و شورای چهارم شهرشیراز افزود: متولی برگزاری پایتختی در کشورهایی که این عنوان را کسب می‌کنند، شهرداری است اما در شیراز شاهد این مهم نبودیم و اداره كل ورزش و جوانان با حمایت‌های وزارتخانه این مسئولیت را عهده‌دار بود.

وی گفت: از شهردار جدید و اعضای شورای پنجم شهر شیراز درخواست داریم كه با توجه به ماه‌های باقی مانده و با توجه به در پیش بودن مسابقات قرآنی، كمك كنند تا برنامه‌ها را مطلوب‌تر به سامان برسانیم.

رضایی همچنین تأكید كرد كه استاندار سابق فارس بر نصب المان‌ها و یادمان‌هایی برای ثبت «شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام» اصرار داشت لذا این امیدواری وجود دارد كه چنین اقدامی عملیاتی شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۷:۵۴
0
0
خسته نباشن آبان ماه مسابقست ولی قرآنی های شیراز هیچکس خبر نداره
captcha