اجبار، علاقه به قرآن ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 3668032
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
دریاباری:

اجبار، علاقه به قرآن ایجاد نمی‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک فعال عرصه قرآن گفت: با ا جبار نمی‌توان زمینه علاقه‌مندی برای حضور در عرصه بیکران معارف قرآنی و آیات نورانی وحی ایجاد کرد.

سیدنورالدین دریاباری، نفر برگزیده رشته قرائت در مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: در حدود 20 سال است که در زمینه قرائت قرآن فعالیت دارم.

وی در خصوص نحوه آشنایی با قرآن در عنفوان کودکی گفت: پدر و مادرم در خانه اهتمام ویژه‌ای به تلاوت قرآن داشتند و بارها شده بود که با پدرم به جلسات قرآنی رفته بودم، اینها زمینه آشنایی من با قرآن و ورود به این عرصه بود و در ادامه مربیان خوبی که در عمل نیز خود را ملزم به رعایت دستورات قرآنی می‌دانستند، مرا برای ادامه راه دلگرم کرد.

دریاباری تصریح کرد: ایجاد زمینه علاقه، بزرگترین مشوق برای حضور در این دریای نامتناهی و مسیر سعادت است هرچند باید توجه داشت این مساله با اجبار راه به جایی نخواهد برد.

این قاری قرآن که در حال حاضر برای شرکت در نوزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی در مشهد حضور دارد، با بیان اینکه حضور در مسابقات فرصتی برای دانش‌افزایی قرآنی است، گفت: با توجه به اینکه متسابقین علاقه به خوش درخشیدن و بهترین بودن در عرصه مسابقات دارند، بر همین اساس قبل از حضور در مسابقات، دانش و مهارت قرآنی خود را بار دیگر مرور می‌کنند که همین امر فرصت خوبی برای دانش‌افزایی قرآنی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت کسب رتبه و مقام در مسابقات را ملاک برتری خود ندانیم زیرا آنچه باید مهم باشد دانش‌افزایی در راستای کاربردی کردن دستورات متعالی الهی در آیات نورانی وحی است تا بتوان برنده واقعی در مسیر سعادت باشیم.

این فعال قرآنی که در حال حاضر یکی از جراحان جوان در استان زنجان است، بر لزوم معرفی الگوهای برتر قرآنی اشاره کرد و گفت: معرفی الگوهای موفق در ایجاد زمینه علاقه به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه الگوهای موفق بسیاری وجود دارد و با معرفی آنها می‌توان تاثیر مثبتی برای ایجاد انگیزه در زمینه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کرد.

captcha