نگاهی بر تسهیلات اعطا شده به تشکل‌ها و فعالان قرآنی یزد
کد خبر: 3669360
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

نگاهی بر تسهیلات اعطا شده به تشکل‌ها و فعالان قرآنی یزد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی از تسهیلات اعطا شده به تشکل‌ها و فعالان قرآنی استان یزد از سال 89 تاکنون ارائه شد.

محمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تسهیلاتی که از سوی اتحادیه از سال 89 به مؤسسات و تشکل‌ها اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: نزدیک به 386 فقره وام به فعالان قرآنی استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مجموع این مبالغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود و در برخی از موارد نیز دو سری وام اعطا شد که برخی با معرفی به بانک قرض‌الحسنه رسالت تسهیلات با کارمزد دو درصدی دریافت کردند که در این نوع تسهیلات نزدیک به 400 میلیون تومان تسهیلات به مؤسسات و فعالان قرآنی استان اعطا شد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اظهار کرد: همچنین اتحادیه نیز صندوقی نیز راه‌اندازی و تأسیس کرده است که از سال 89 اقدام به اعطای تسهیلات به دارندگان شرایط کرده است که نزدیک به 800 میلیون تومان نیز از این طریق داده شده است.
وی با تأکیدبر اینکه مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سال 89 تاکنون از سوی اتحادیه تسهیلات اعطا شده است، بیان کرد: مبلغ دو میلیون تومان به فعالان قرآنی و سه میلیون تومان نیز به مؤسسات اختصاص پیدا می‌کرد.
شایق ادامه داد: با توجه به درخواست افزایش سقف تسهیلات از سوی قرآنیان استان لذا به فعالان قرآنی تا چهار میلیون تومان و به مؤسسات نیز تا شش میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
وی گفت: همچنین بازپرداخت را نیز از 12 ماه به 20 ماه افزایش دادیم. این تسهیلات برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی عضو اتحادیه و همچنین با اعطای مدارک و معرفی‌نامه معتبر از سوی مؤسسات اختصاص دارد. همچنین نخبگان قرآنی نیز در صورت موافقت هیئت مدیره می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

captcha