12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود
کد خبر: 3696523
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان بابیان این‌که پاکبانان قشری هستند که با تمام توان خود و بدون کوچک‌ترین ادعایی محیط زیستی پاکیزه را برای زندگی ما فراهم می‌کنند لذا پیگیر مشکلات پاکبانان هستیم و این پیگیری جزئی از رسالت و وظیفه همه مردم است، گفت: 12 اسفند را به‌عنوان روز پاکبان در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و در شورای فرهنگ عمومی کشور نیز مطرح خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان عصر شنبه، 12 اسفند در مراسم تجلیل از پاکبانان خرم‌آباد که در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، گفت: پاکبانان قشری هستند که با تمام توان خود و بدون کوچک‌ترین ادعایی محیط زیستی پاکیزه را برای زندگی ما فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که کار پاکبانان در هرجایی باارزش است، افزود: کار در لرستان شاید به چند دلیل نسبت به بقیه جاها مهم‌تر باشد، چراکه لرستان امروز تا حدودی از محورهای توسعه حوزه گردشگری به‌شمار می‌رود و در آمایش استان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مهم‌ترین و بالاترین مزیت نسبی استان برای ما گردشگری است.

حوزه گردشگری باید فعال شود

استاندار لرستان عنوان کرد: حوزه گردشگری باید فعال شود و سرمایه‌گذاری صورت گیرد و مردم نیز باوجود داشتن روحیه مهمان‌نوازی و میزبانی خوبی که دارند آمادگی داخلی را در این زمینه ایجاد کنند.
خادمی بابیان این‌که پاکبانان شایسته قدردانی به بهترین شکل ممکن هستند، تصریح کرد: قدردانی ما از‌ پاکبانان در این است که زباله کمتری را تولید کنیم و تولید و دفع غیرمنطقی زباله را ساماندهی کنیم تا ورودی شهرها از تجمع نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها پاک‌سازی شود.
وی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه باید وارد کار شوند و اگر بخواهیم در حوزه گردشگری نیز به پیشرفت برسیم لازم است که شهر پاکیزه‌ای داشته باشیم.
استاندار لرستان با یادآوری مشکلات پاکبانان تصریح کرد: نارسایی در پرداخت حقوق پاکبانان، مشکلات جدی و سختی کار و معیشت این افراد را می‌دانیم اما آن‌ها با داشتن غیرت لری و اهتمام به شهر خود اجازه آلوده بودن شهر را نمی‌دهند.
وی بابیان این‌که پیگیر مشکلات پاکبانان هستیم و این پیگیری جزئی از رسالت و وظیفه همه مردم است، گفت: 12 اسفند را به‌عنوان روز پاکبان در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و در شورای فرهنگ عمومی کشور نیز مطرح خواهیم کرد.

12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود

12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود

12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود

12 اسفند به‌عنوان روز پاکبان نام‌گذاری شود

captcha