نشاط اجتماعی جامعه جوان؛ عاملی در كاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3722069
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
رضایی مطرح كرد:

نشاط اجتماعی جامعه جوان؛ عاملی در كاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس تأكید كرد كه تجربه نشان داده است سوق دادن نوجوان و جوان به سمت نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های اوقات فراغت می‌تواند عامل مهمی در کاهش شدن آسیب‌های اجتماعی باشد.

سوق دادن جوانان به سمت نشاط اجتماعی در اوقات فراغت؛ عاملی در كاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایكنا از فارس، علی رضایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان امروز،٢١ خرداد در جلسه برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستان با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد به بحث اوقات فراغت، گفت: بی‌توجهی به اوقات فراغت موجب بروز پیامدهای ناگوار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود.
وی با بیان اینكه هر چه جامعه به سمت صنعتی و شهری شدن پیش می‌رود نیاز سرگرمی در اوقات فراغت بیشتر احساس می‌شود، از اوقات فراغت به عنوان آینه فرهنگ جامعه یاد کرد.
رضایی با تأکید بر اهمیت این مقوله در مفاهیم جامعه شناسی، افزود: اینکه ما برای چگونه گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جامعه خود چگونه برنامه‌ریزی کنیم، ارتباط مستقیم با چارچوب جامعه‌‌ای دارد که ما انتظار داشتن آن را می‌کشیم.
معاون اداره‌كل ورزش و جوانان فارس با تأكید بر اینكه هیچ دستگاهی جز ورزش و جوانان به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را جدی نگرفته است، گفت: تنها آموزش ‌و پرورش استان در سال گذشته در اقدامی مشترک با اداره‌کل ورزش و جوانان از امکانات ۵۰ مدرسه خود برای عملیاتی شدن برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت استفاده کرده است.
وی یادآور شد: تحقیقات نشان داده که سوق دادن نوجوان و جوان به سمت نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های اوقات فراغت می‌تواند عامل مهمی در کاهش شدن آسیب‌های اجتماعی باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه به برگزاری چندین دوره جشنواره نشاط و امید در محلات شیراز و چند شهرستان استان اشاره کرد و گفت: تا آنجا که توانسته‌ایم برنامه‌ریزی و اجرای اینگونه برنامه‌ها را در قالب سازمان‌های مردم نهاد به خود جوانان واگذار کرده‌ایم.
رضایی خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های جوانان و سازمان های مردم نهاد جوان شد و گفت: ما ایجاد نشاط در جامعه را وظیفه خود می‌دانیم که بخشی از آن مسئولیت ذاتی و بخشی دیگر مسئولیت اجتماعی ماست.
انتهای پیام

captcha